ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: در یک سال ۱۷۵ نفر در عربستان اعدام شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای می‌گوید عربستان سعودی در طول سال گذشته هر دو روز یک نفر را اعدام کرده و بیشتر آن‌ها سرشان بریده شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ای می‌گوید عربستان سعودی در طول سال گذشته هر دو روز یک نفر را اعدام کرده و بیشتر آن‌ها سرشان بریده شده است.

عفو بین‌الملل در گزارش خود گفته است از ماه اوت ۲۰۱۴ تا ماه ژوئن ۲۰۱۵ در عربستان سعودی ۱۷۵ نفر اعدام شده‌اند.

به‌گفته این سازمانِ مدافع حقوق بشر، فرآیند قضائی دادگاه این متهمان تمام استانداردهای بین‌المللی را نقض کرده است. تقریبا نیمی از قربانیان خارجی‌ها هستند که اغلب حتی نمی‌فهمیدند چه اتهامی به آن‌ها بسته‌اند.

بنا به این گزارش، بیش از ۴۰ درصد کسانی که در سال ۲۰۱۴ اعدام شده‌اند اتهام مواد مخدر داشتند.

بنا به آمار عفو بین‌الملل از سال ۱۹۸۵ در مجموع دست‌کم دو هزار و ۲۰۰ نفر در عربستان اعدام شده‌اند. از ماه اوت سال گذشته تعداد اعدام‌ها به‌شدت افزایش یافته و با به مسند نشستن شاه سلمان در ماه ژانویه این روند باز هم شدیدتر شده است.

در ماه مه گذشته رژیم عربستان در پی استخدام هشت جلاد جدید بود.

برخلاف تمامی قراردادهای بین‌المللی، این مهم‌ترین کشورِ هم‌پیمان غرب در خاورمیانه، کسانی را اعدام کرده است که به هنگام ارتکاب جرم هنوز به سن قانونی نرسیده بودند. همچنین در چندین مورد کسانی اعدام شده‌اند که معلول ذهنی بوده‌اند.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، عربستان سعودی مجازات مرگ را برای زنان و مردانی که از اسلام روی برگردانده‌اند و یا رابطه جنسی خارج از ازدواج داشته‌اند به اجرا می‌گذارد. همچنین مجازات «جادوگری» در دیکتاتوری خلیج فارس مرگ است.

بیشتر اعدام‌ها در این مدت در برابر دیدگان مردم انجام شده که یا جلادان سر مجرمان را بریده‌اند و یا جوخه‌های اعدام آن‌ها را به رگبار بسته‌اند.

در برخی موارد نیز اجساد اعدام‌شدگان در میدان‌های عمومی آویزان مانده‌اند تا به‌اصطلاح درس عبرتی برای دیگران باشد. درست چنین کاری را گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز در عراق و سوریه انجام می‌دهد.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود که فروردین‌ماه امسال منتشر شد نوشت در سال ۲۰۱۴ از لحاظ تعداد اعدام‌ها در جهان، عربستان پس از ایران قرار دارد. عفو بین‌الملل گفت تعداد اعدام‌های رسمی در ایران ۲۸۹ مورد بوده اما دست‌کم ۴۵۴ نفر دیگر نیز در ایران اعدام شده‌اند که مقامات جمهوری اسلامی آن‌ها را اعلام نکرده‌اند.

در این فهرست نام چین که معمولاً بالاترین تعداد اعدام‌ها در جهان را دارد، به دلیل در دست نبودن تعداد اعدام‌ها اعلام نشده بود اما پس از عربستان سعودی، عراق با دست‌کم ‌۶۱ اعدام و آمریکا با ۳۵ اعدام در ردیف‌های بعدی قرار داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.