ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت ابلاغ شد

حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت، فعال دانشجویی و مدنی که هم‌اکنون در بند نسوان زندان اوین زندانی است به او ابلاغ شده است.

حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت، فعال دانشجویی و مدنی که هم‌اکنون در بند نسوان زندان اوین زندانی است به او ابلاغ شده است.

این در حالی است که اول شهریور پس از پیگیری‌های فراوان، ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در مورد حکم قبلی بهاره هدایت اجرا شد. بر اساس این ماده، او پس از گذراندن ۵ سال و نیم حبس، از محکومیت هشت ساله خود می‌توانست از زندان آزاد شود.

بهاره هدایت

بهاره هدایت در نامه‌ای که خطاب به همسرش امین احمدیان نوشته است؛ از احضار برای اجرای احکام در روز سوم شهریور و ابلاغ حکم دو سال تعلیقی پرونده‌اش خبر داده است.

به گزارش تارنمای کلمه، درخواست اجرای حکم تعلیقی بهاره هدایت توسط شخص دادستان تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی، به قاضی مقیسه داده شده است.

سال ۸۵ بهاره هدایت در تجمع فعالان حقوق زن در میدان هفت تیر بازداشت شد و به دو سال حبس تعلیقی محکوم گردید. این حکم تاکنون به اجرا در نیامده و دستور آن نیز به زندان ابلاغ نگردیده بود.

از جمله موارد آشکار نقض قانون در پرونده‌ بهاره هدایت، نگهداری او در فاصله‌ اعمال ماده ۱۳۴ تا ابلاغ حکم جدید، بدون هیچ مجوز یا حکمی است.

بهاره هدایت دی سال ۸۸ بازداشت و پس از طی دوره بازجویی و انفرادی به هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. کمتر از یک سال بعد، با تشکیل پرونده‌ای جدید به اتهام صدور بیانیه ای مشترک با مجید توکلی به مناسبت روز دانشجو به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد تا این فعال دانشجویی در مجموع به هشت سال حبس محکوم شود.

حکم صادره برای بهاره هدایت یکی از سنگین‌ترین احکام قضایی علیه دانشجویان از ابتدای تأسیس انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها است. او به علت فشارهای وارده در زندان به بیماری نیز مبتلا شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.