ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اضافه برداشت سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب آب‌های زیرزمینی در خراسان رضوی

محمدحسین جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی می‌گوید که اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی در این استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال برآورد شده است.

محمدحسین جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی می‌گوید که اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی در این استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال برآورد شده است.

جعفری، امروز پنج‌شنبه پنجم شهریور به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته که استان خراسان رضوی در زمینه کاهش آب‌های زیرزمینی در کشور «سرآمد» است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز مرداد امسال گفته بود که این استان در اضافه برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از اجرای طرح «تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی» خبر داده و افزوده با اجرای این طرح، ۲۵ درصد اضافه برداشت از دشت‌های این استان «جبران می‌شود.»

«مسدود کردن ۱۴۳۰ حلقه چاه که مجوز نداشته‌اند و جلوگیری از اضافه برداشت از ۱۱۱۵ حلقه چاه دارای مجوز» از جمله مواردی است که در قالب این طرح اجرا شده است.

جعفری یک ماه پیش هم گفته بود: «در دشت مشهد ۴۸ و در کل استان خراسان رضوی ۶۵ درصد اضافه برداشت از منابع آب‎های زیرزمینی ‎‌ها صورت می‌‎‏گیرد.»

به گفته او، آمار ۳۷ ساله نشان می‌دهد متوسط بارندگی دراز مدت در استان خراسان رضوی از ۲۲۴ میلیمتر به ۲۱۰ میلیمتر کاهش یافته و این کاهش در ۱۰ سال اخیر «چشمگیر بوده است.»

خشکسالی و بحران کم‌آبی سال‌هاست که اغلب مناطق ایران را فرار گرفته است. به گفته رحیم میدانی، معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو، این خشکسالی تا ۲۰ سال دیگر همچنان ادامه دارد. او می‌گوید بحران و کمبود آب ممکن است به مناقشه و حتی جنگ منجر گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.