ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست بحران پناهندگی در اروپا: کمک به کشورهای غرب بالکان

نشست بررسی بحران پناهندگی در شش کشور غرب بالکان در وین برگزار شد. در این نشست تصمیم گرفته شد که آلمان و اتریش به کشورهای غرب بالکان کمک مالی کنند.

نشست بررسی بحران پناهندگی در اروپا با حضور آلمان، اتریش و شش کشور غرب بالکان در وین برگزار شد. در این نشست از جمله تصمیم گرفته شد که آلمان و اتریش به کشورهای غرب بالکان کمک مالی کنند و فهرستی از کشورهای مبداء امن تهیه شود.

افزایش تعداد پناهجویان در اروپا تنها به کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و آفریقا مربوط نمی‌شود. هزاران نفر از مردم مقدونیه، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوسوو، مونته‌نگرو و صربستان نیز برای دستیابی به زندگی بهتر کشورهای خود را ترک می‌کنند.

آلمان و اتریش اکنون می‌خواهند به این کشورها کمک مالی کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در پایان کنفرانس وین گفت: «ما باید امیدوار باشیم و از آینده این کشورها پشتیبانی کنیم.»

ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش در این‌باره افزود طرح‌های مشخصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت، حمل و نقل و انرژی، و همچنین در زمینه مبادلات جوانان برای تحصیل وجود دارد.

تلاش برای تغییرات اقتصادی در کشورهای غرب بالکان

وزیران اقتصاد اطلاعات بیشتری را روشن ساختند. ۶۰۰ میلیون یورو برای گسترش برق، راه‌آهن و شبکه جاده‌ها در کشورهای غرب بالکان کمک خواهد شد.

هدف این است که کیفیت زندگی در این منطقه بهتر شود و از این طریق راه حلی برای مشکل پناهندگی شهروندان این کشورها ارائه شود.

این پول از اتحادیه اروپا، نهادهایی مانند شرکت خدمات مالی آلمانی (KfW)، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و بانک توسعه (EBRD) تأمین خواهد شد.

در مجموع ۷,۷ میلیارد یورو در نظر گرفته شده است و در طول سال‌های آینده طرح‌های زیربنایی دیگری ارائه خواهد شد.

وزیران اقتصاد کشورهای حاضر در کنفرانس وین امیدوارند تا با تدابیر اتخاذ شده ۲۰۰ هزار شغل جدید در کشورهای غرب بالکان ایجاد شود.

مهاجرت شهروندان کشورهای غرب بالکان بیشتر به دلیل وضعیت بد اقتصادی این کشورهاست. ۴۵ درصد پناهجویانی که در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۵ در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌اند از این شش کشور بودند. اکنون با افزایش بی‌سابقه پناهجویان سوری، عراقی، افغانستانی و آفریقایی در آلمان، در این کشور بحث بر سر پذیرش هر چه سریع‌تر پناهجویان گریخته از سرزمین‌های جنگ‌زده و بازگرداندن پناهجویان کشورهای غرب بالکان مطرح است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ورنر فایمن، صدر اعظم اتریش و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در کنفرانس وین

آنگلا مرکل نیز در کنفرانس وین گفت که متقاضیان پناهندگی از کشورهای غرب بالکان بخت کمی دارند که در آلمان بمانند.

در حال حاضر سه کشور بوسنی و هرزگوین، صربستان و مقدونیه به‌عنوان کشورهای مبداء امن شناخته شده‌اند و وضعیت سیاسی این کشورها باثبات ارزیابی شده است. پناهجویانی که از این سه کشور به آلمان رفته‌اند هیچ بختی برای دریافت حق پناهندگی ندارند.

آلبانی و کوسوو نیز امیدوارند به‌عنوان کشورهای مبداء امن شناخته شوند تا از خروج بیشتر شهروندان تحصیلکرده و مجرب این کشورها کاسته شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس وین گفت این اتحادیه در حال تهیه فهرست کشورهای مبداء امن است. او گفت حمایت از پناهجویان در اروپا یک «وظیفه اخلاقی و حقوقی» است. موگرینی افزود «راه‌ حل معجزه‌آسایی» وجود ندارد اما اتحادیه اروپا ایده‌هایی برای بهتر شدن وضعیت دارد.

کشورهای غرب بالکان؛ گذرگاه پناهجویان خاورمیانه

دومین مشکل کشورهای غرب بالکان هزاران پناهجو از کشورهای خاورمیانه است که تلاش می‌کنند تا از طریق یونان، مقدونیه و صربستان خود را به کشورهای غرب اروپا برسانند.

ایوتسا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان می‌گوید کشورهای غرب بالکان به‌عنوان گذرگاه پناهجویان، با «بزرگ‌ترین بحران پناهجویی از زمان جنگ جهانی دوم» روبه‌رو شده‌اند.

داچیچ خواهان برنامه عمل از سوی اتحادیه اروپا شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا در این‌ رابطه هشت میلیون یورو به کشورهای غرب بالکان و ترکیه پرداخت کرده است.

در هفته‌های اخیر تعداد پناهجویانی که مسیر کشورهای غرب بالکان را طی می‌کنند تا بتوانند خود را به کشورهای غرب اروپا برسانند، افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است. تنها در روز چهارشنبه ۲۶ اوت / ۴ شهریور، سه هزار و ۲۴۱ نفر خود را به مرز صربستان و مجارستان رساندند. این تعداد ۷۰۰ نفر بیشتر از تعداد پناهجویانی بود که روز قبل از آن خود را به این منطقه رسانده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.