ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: بازگشایی سفارت بریتانیا نگران‌کننده است

آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان نسبت به رفت و آمد مقامات کشورهای غربی به ایران هشدار داد و بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران را «نگران‌کننده» خواند.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان نسبت به رفت و آمد مقامات کشورهای غربی به ایران هشدار داد و بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران را «نگران‌کننده» خواند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علم‌الهدی روز جمعه ۶ شهریور / ۲۸ اوت در نماز جمعه مشهد گفت گاهی چالش‌هایی در مسیر فعالیت دولت رخ می‌دهد که باعث «وحشت و اضطراب مردم» می‌شود.

او گفت: «روابط و رفت و آمدهای اخیر به کشور یکی از همین نگرانی‌ها است.»

علم‌الهدی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی افزود: «این رفت و آمدها مردم را وحشت‌زده می‌کند زیرا این روابط با افرادی است که دشمن ما بوده و همان‌طور که رهبری فرمودند این دشمنی علاجی نداشته و هر روز نیز افزایش می‌یابد.»

علی خامنه‌ای روز چهارشنبه در دیدار با اعضای دولت «هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذ پیچیده و تدریجی» را، ضروری دانست و گفت: «هیچ کس نباید فراموش کند که جبهه دشمن با سلاحِ آماده در مقابل ملت و کشور، موضع گرفته است.»

او افزود: «اگر غفلت شود ناگهان متوجه می‌شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.»

احمد علم‌الهدی سپس به بازگشایی سفارتخانه بریتانیا پرداخت و گفت این سفارتخانه «پایگاه عملیاتی دشمن» است و «سابقه ۱۰۰ سال جنایت دارد».

او گفت: «وزیر خارجه انگلیس وارد کشور ما شده و فرش قرمز نیز پیش پای او پهن شده اما در درون همین مملکت طی مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی می‌گوید احساس می‌شود سیاست ایران در برابر اسرائیل تغییر کرده است.»

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا پس از آن‌که در تهران با حسن روحانی دیدار کرد در گفت‌وگو با شبکه چهار رادیو بی‌بی‌سی از ملایم‌تر شدن مواضع دولت کنونی در مورد اسرائیل سخن گفت و شعارهای انقلابی رهبر جمهوری اسلامی را برای مصرف داخلی دانست.

علم‌الهدی گفت این سخنان وزیر امور خارجه بریتانیا دقیقاً سه روز بعد از سخنان رهبر جمهوری اسلامی بیان شد که گفته بود «هر کشوری در مقابل اسرائیل بایستد او را کمک خواهیم کرد».

خامنه‌ای ۲۶ مرداد گفته بود: «هر کسی با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بکوبد و مقاومت را تأیید کند، ما از او حمایت می‌کنیم؛ انواع حمایت‌هایی که برای ما ممکن باشد؛ همه‌جور حمایتی که برای ما ممکن است، از هر کسی که با رژیم صهیونیستی مقابله کند، خواهیم کرد.»

احمد علم‌الهدی همچنین از صدور مجوز یک هفته‌ای فعالیت شبکه تلویزیونی جهانی بی‌بی‌‌سی در تهران سخن گفت و آن را نیز از موارد «نگران‌کننده» دانست.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، ۱۳ مرداد / ۴ اوت اعلام کرد که کمیته‌ای سه‌جانبه متشکل از نمایندگان وزارت ارشاد، وزارت امورخارجه و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مجوزی را برای فعالیت شبکه تلویزیونی جهانی بی‌بی‌‌سی به مدت یک هفته در این کشور صادر کرده‌اند.

سفارت بریتانیا روز یکشنبه ۲۳ اوت / اول شهریور با حضور وزیر خارجه بریتانیا در تهران بازگشایی شد.

این سفارت آذرماه سال ۱۳۹۰ در پی حمله همزمان جمعی از معترضان طرفدار حکومت ایران در خیابان قلهک تهران، تعطیل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب mehr : فکر می کنم جواب بسیاری از سئوالات خود را میتوانید در اینجا بیابید . http://najvahayenajibane.blogspot.com/search?q=%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84 اگر مفید فایده بود اطلاع دهید . با تشکر فراوان .

  • mehr

    لطفا اهل نظر به سوالاتم جواب دهند: سوال بزرگ اینست چرا حکومت ایران با اسرائیل مشکل دارد و میخواهد آن را از روی چون ریشه مشکلات امریکا و جمهوری اسلامی برمیگردد به مسئله اسرائیل !زمین محو کند؟! چون نظام ایران با کشورهای کمنونیستی و روسیه رابطه خوب دارد چرا با امریکا ندارد؟! این سوال اساسی است. اساس ایران و در کل شیعیان با ساارئیل درگیری منافع ندارند. با توجه به عقب نشینی اسرائیل از جنونب لبنان شیعیان اساس مشکلی با اسارئیل ندارند. اگر مسئله مسلمان است پس حکومت ایران باید با چین و روسیه هم مشکل داشته باشد ولی میبنیم ندارد. چون چین و روسیه هم اراضی مسلمان را تصرف دارند و کارنامه سیاهی در سرکوب خونین مسلمان دارند! پس راز دشمنی نظام ایران با اسرائیل و به تبعش با امریکا در چیست؟! این معمایی است که من ادم عوام هم سالهاست مانده ام در جوابش! واقعا برایم سوال است چرا با وجود هزینه های سنگین اقتصادی و در عمل عقب ماندگی ناشی از تحریمها و خسارت سنگین صدها میلیاردی است اشتباه دشمنی با امریکا و اسرائیل در چیست؟! باز هم تکرار میکنم اساس اسارئیل و امریکا تضاد منافع با ایران ندارند. اساس اسرائیل خطری برای کشور ایران ندارد. اسرائیل مرز مشترک با ایران ندارد. تضاد منافع ایران و اسرائیل وجود ندارد. سابقه دوستی ایرانیان با یهود و پادشاهی ایران با اسارئیل همیشه دوستانه بوده است. ظن قوی دشمنی نظام ایران با اسارئیل سیاسی است و بعد ایدئلوژیک. به نظر میرسد سلایق و کینه های شخصی تاثیر مستقیم اسرائیل ستیزی دارد. به نوعی قفل ایدئولژیک در اذهان حاکمان ایران است یا نیاز به دشمن تراشی!

  • بهنام

    فعلآ که آن کسی که ادعای رهبری و ولایت وقیه دارد بزرگترین دشمن ایران و ایرانیان است و با توهم دشمن دشمن گفتن و سرکوب داخلی و با زور حکومت میکند . حکومتی ننگین و شرم آور .

  • روزبه

    پیش بسوی عصر حجر .....