ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون هنری وزارت ارشاد: نظری درباره ارکستر برلین نمی‌دهم

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران درباره مسائلی که در مورد سفر ارکستر فیلارمونیک برلین به ایران پیش آمده، گفت نمی‌تواند در این‌باره اظهارنظر کند.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران درباره مسائلی که در مورد سفر ارکستر فیلارمونیک برلین به ایران پیش آمده، گفت نمی‌تواند در این‌باره اظهارنظر کند.

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: من نمی‌توانم درباره ارکستر برلین اظهار نظر کنم.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مرادخانی روز دوشنبه ۹ شهریور / ۳۱ اوت گفت: «من نمی‌توانم درباره ارکستر برلین اظهار نظر کنم. این ارکستر فقط یک فاکتور ندارد، بلکه فاکتورهای متعددی را دربرمی‌گیرد.»

او افزود: «ما از این ارکستر دعوت نکرده‌ایم و نظری هم در این‌باره نمی‌دهیم و ترجیح می‌دهیم وقتی اتفاقی افتاد، سپس آن را اعلام کنیم؛ اما دعوت از این ارکستر از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد نبوده است.»

روز پنج‌شنبه پنج شهریور /  ۲۷ اوت، ارکستر فیلارمونیک برلین اعلام کرد که در چارچوب سفر فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به ایران مایل است در تالار وحدت برنامه اجرا کند و با مسئولان وزارت ارشاد در حال گفت‌و گوست. وزیر خارجه آلمان نیز از اجرای ارکستر فیلارمونیک برلین در ایران حمایت کرده بود.

رهبر ارکستر فیلارمونیک برلین دانیل بارنبویم اسرائیلی – آرژانتینی، یکی از نوازندگان پیانو و رهبران بزرگ ارکستر در جهان است. او نه تنها به دلیل موسیقی بلکه به خاطر فعالیت‌های بشر‌دوستانه‌اش هم شهرت بسیار به‌دست آورده.

بارنبویم همراه با ادوارد سعید، اندیشمند و نظریه پرداز فلسطینی کنسرت دیوان شرق و غرب را بنیان گذاشت و در سال ۲۰۰۵ با مشارکت نوازندگان عرب و اسرائیلی در غزه کنسرتی برگزار کرد که همچنان در یادها باقی مانده است.

علی مرادخانی با بیان این‌که «دانیل بارنبویم را همه می‌شناسند»، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا با وجود مخالفت‌های بارنبویم با سیاست‌های دولت اسرائیل این هنرمند نمی‌تواند به ایران بیاید، به خبرنگار سئوال‌کننده گفت: «این نظر شماست.»

معاون امور هنری وزارت ارشاد ضمن امیدواری به برطرف شدن مسائل گفت: «آنچه درباره ارکستر برلین به‌عنوان خبر اعلام شد، در حد پیشنهاد بود که باید بررسی می‌شد. تالار وحدت هم براساس پیش‌بینی، این اجرا را در جدول نوشته بود. به هر حال ممکن است در هر کشوری این ملاحظات وجود داشته باشد و تا مسأله‌ای قطعی نشود نباید آن را خبری کرد.»

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه هشت شهریور / ۳۰ اوت گفت ارکستر فیلارمونیک برلین به شرطی می‌تواند در ایران برنامه اجرا کند که رهبر اسرائیلی آن تغییر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour

    چرا رادیو زمانه علت چنین تصیم و پیشنهاد خامی را  از اقایان والترشتاین و بارن بویم نمی پرسد؟ هر فرد  تازه کار سیاسی میداند که دولت ایران نمیتواند بر خلاف قانون اساسی اش(عدم به  رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و پاسپورت اسراییلی)با چنین پیشنهاد خام و حیله گرانه  موافقت کند. شخصأ بعید میدانم که دو شخصیت سیاسی برجسته همچون وزیر امور خارجه کشور آلمان و  رهبر ارکستر معروف فیلارمونی برلین بدون غرض چنین پیشنهادی داده اند.چون اگر منظور خاصی  در کار نبود،اقایان والتر شتاین و بارن بویم تا امروز می بایست اعلام میکردند که تمام هنرمندان  محترم ارکستر برلین با پاسپورت غیر اسرائیلی به ایران خواهند رفت و یا اعلام می نمودند که در  دادن این پیشنهاد به دولت ایران اشتباه نموده اند.منصور پیرخانقاه