ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختر برتولت برشت درگذشت

«باربارا برشت ـ شال»، بازیگر و دختر برتولت برشت، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نامدار آلمانی، در برلین درگذشت.

«باربارا برشت ـ شال»، بازیگر و دختر برتولت برشت، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نامدار آلمانی، در برلین درگذشت.

باربارا برشت ـ شال وکالت تام‌الاختیار آثار پدرش را داشت.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، انتشارات «زورکامپ» با استناد به خانواده باربارا برشت ـ شال، امروز سه‌شنبه یکم سپتامبر / ۱۰ شهریور اعلام کرد که این بازیگر تئاتر و وارث اصلی برتولت برشت روز گذشته در سن ۸۴ سالگی در برلین دیده از جهان فروبست.

باربارا برشت ـ شال سال‌ها در «برلینر آنسامبل»، معروف‌ترین تئاتر برلین فعالیت می‌کرد و وکالت تام‌الاختیار آثار پدرش را داشت.

برتولت برشت و هلنه وایگل

به‌تازگی او اجرای جدیدی از نمایشنامه «بعل» اثر برتولت برشت به کارگردانی فرانک کاستروف در مونیخ را به دلیل دخل و تصرف در متن اصلی ممنوع اعلام کرد.

کلاوس پی‌مان، رئیس «برلینر آنسامبل» روز سه‌شنبه درباره باربارا برشت ـ شال گفت: «او به‌عنوان نگهبان و حافظ میراث پدرش جدی، شجاع، و اغلب در مذاکرات سرسخت بود.»

پی‌مان از باربارا برشت ـ شال به‌عنوان «ژاندارک تئاتر» یاد کرد که از آثار پدرش، «یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان مدرن» حفاظت و دفاع کرد.

مادر باربارا برشت ـ شال، هلنه وایگل، بازیگر اتریشی ـ آلمانی بود که در سال ۱۹۲۹ با برتولت برشت ازدواج کرد. باربارا یک سال بعد در ۱۸ اکتبر ۱۹۳۰ به دنیا آمد.

برتولت برشت در سال ۱۹۵۶ و هلنه وایگل در سال ۱۹۷۱ فوت کردند.

اشتفان برشت، نویسنده و برادر تنی و بزرگتر باربارا و هانه هیوب، بازیگر تئاتر و خواهر ناتنی او که از زن نخست برتولت برشت، ماریانه تسوف بود، هر دو در سال ۲۰۰۹ درگذشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    یادشان گرامی باد. ولی این تنی و ناتنی چه معنایی دارد؟! کسی از شما پرسید که تنی بودند یا ناتنی ؟ مراد این است که این گونه گفتار کدورت زا را تکرار نفرمایید.