ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس لبنان اشغالگران وزارت محیط زیست را بیرون کرد

در پی اشغال ساختمان وزارت محیط زیست لبنان توسط جوانان کارزار «شما بوی بد می‌دهید»، پلیس این کشور با خشونت همه آن‌ها را از این ساختمان بیرون کرد.

در پی اشغال ساختمان وزارت محیط زیست لبنان توسط جوانان کارزار «شما بوی بد می‌دهید»، پلیس این کشور با خشونت همه آن‌ها را از این ساختمان بیرون کرد.

به‌گفته یکی از فعالان این کارزار، مأموران امنیتی آخرین اشغالگران وزارتخانه را طبقه به طبقه و پله به پله به پایین کشیدند و از ساختمان بیرون انداختند.

روز سه‌شنبه یکم سپتامبر / ۱۰ شهریور ده‌ها جوان در اعتراض به انباشت زباله در بیروت، وزارت محیط زیست لبنان را اشغال کرده و خواهان استعفای محمد مشنوق، وزیر محیط زیست این کشور شدند.

مهلت تعیین شده از سوی معترضان برای استعفای محمد مشنوق شامگاه روز سه‌شنبه پایان یافت.

سخنگوی صلیب سرخ اعلام کرد که ۱۵ نفر از معترضان در جریان پاکسازی پلیس در ساختمان وزارت محیط زیست، زخمی شدند.

خارج از این ساختمان نیز صدها نفر در همبستگی با جوانان اشغالگر وزارت محیط زیست تجمع کردند. تجمع‌کنندگان نیز در حالی که شعار می‌دادند «ادامه می‌دهیم ـ انقلاب!» با پلیس درگیر شدند.

بحران زباله در لبنان از ۱۷ ژوئیه / ۲۶ تیر که محل انباشت زباله بیروت و مناطق اطراف آن تعطیل شد، آغاز شده است.

بوی بد زباله‌ها در سطح بیروت و شهرهای دیگر لبنان و غیربهداشتی بودن آن، مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و موجب اعتراض آن‌ها شده است

کارزار شهروندی «شما بوی بد می‌دهید» در همین پیوند شکل گرفت و از یک هفته پیش چند تظاهرات گسترده‌ را علیه فساد سیاستمداران به‌راه انداخت.

جنبش شهروندان اکنون از مسأله زباله‌ها فراتر رفته و فساد اداری و هرج و مرج سیاسی در لبنان را نیز هدف خود قرار داده است.

در این میان شهرهای لبنان همچنان با انباشت زباله در خیابان‌ها مواجه‌اند. برخی از شهرداری‌ها زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها در مکان‌های غیرقانونی می‌ریزند. منتقدان، دولت را متهم می‌سازند که قصد دارد قراردادهای جدیدی با هزینه بالا برای نابودسازی زباله‌ها با شرکت‌هایی که وابسته به سیاستمداران هستند، ببندد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.