ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت معیشت کارگران برای تعیین دستمزد بررسی می‌شود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به نمایندگان کارفرمایان و کارگران خواهان بررسی وضعیت معیشتی کارگران شده تا بر پایه آن دستمزد سال ۱۳۹۵ تعیین شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به نمایندگان کارفرمایان و کارگران خواهان بررسی وضعیت معیشتی کارگران شده تا بر پایه آن دستمزد سال ۱۳۹۵ تعیین شود.

خبرگزاری مهر امروز یکشنبه ۱۵ شهریور گزارش داده که در این نامه از نمایندگان کارفرمایان و کارگران خواسته شده تا کارگروه ویژه تعیین دستمزد سال ۹۵ را تشکیل دهند.

این کارگروه هر سال در پاییز تشکیل می‌شد اما وزارت کار در سال جاری خواسته تا زود‌تر تشکیل شود.

غلام‌رضا عباسی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته که «به‌زودی» نشست‌هایی در شورای عالی کار و کارگروه‌های مزدی این شورا برگزار خواهد شد و نمایندگان کارگران گزارش‌هایی از اوضاع معیشتی خانوار ارائه خواهند کرد.

با این‌که همه ساله نشست‌های متعددی برای تعیین دستمزد کارگران تشکیل می‌شود اما آن‌چه که در پایان به عنوان دستمزد کارگران برای سال بعد تصویب شده، با هزینه‌های زندگی یک خانواده کارگری اختلاف عمده‌ای دارد.

بر پایه اعلام مرکز آمار ایران در سال گذشته، هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان بود اما دستمزد کارگران ۶۰۹ هزار تومان تعیین شد. دستمزد کارگران در سال جاری نیز ۷۱۲ هزار تومان است.

با این حال مقامات کارگری بر این باور هستند هزینه ماهیانه هر خانوار چهار نفره بیش از سه میلیون تومان است و بر همین اساس شکاف بین درآمد‌ها و هزینه‌های خانوارهای کارگری به بیشترین حد خود رسیده است.

افزون بر سطح درآمد پایین کارگران، در موارد زیادی نیز پرداخت دستمزد کارگران یا با تأخیر مواجه می‌شود و یا این‌که کارگران به دلیل قراردادهای موقت از کار اخراج می‌شوند.

جمعیت کارگری در ایران ۱۳ میلیون تن برآورد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.