ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به روسیه نسبت به مداخله نظامی در سوریه

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تحرکات نظامی روسیه در سوریه، جان کری با سرگئی مدودف تماس گرفت و نسبت به احتمال مداخله نظامی در سوریه هشدار داد.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تحرکات نظامی روسیه در سوریه، جان کری با سرگئی لاوروف تماس گرفت و نسبت به احتمال مداخله نظامی در سوریه هشدار داد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی لاوروف از گزارش‌های منتشرشده اظهار نگرانی کرد و «افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه» را عاملی در جهت گسترش درگیری‌های منطقه‌ای و افزایش تعداد پناهجویان سوری دانست.

پیش از این، در روز پنج‌شنبه ۳ سپتامبر / ۱۲ شهریور واشنگتن نگرانی خود را در مورد شواهدی از فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه ابراز داشته بود.

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری منتشر شده بود که هواپیماها و پهپادهای روسی را در سوریه نشان می‌دادند.

جان کری به لاوروف گفته است چنین اقداماتی همچنین خطر تداخل در نبرد ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا با گروه «دولت اسلامی» (داعش) را در بر دارد.

هر دو طرف توافق کرده‌اند که گفت‌وگوی خود را در پایان ماه سپتامبر و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دنبال کنند.

«نیویورک تایمز» روز شنبه ۵ سپتامبر / ۱۴ شهریور گزارش داد که روسیه یک واحد نظامی پیشرفته را به سوریه اعزام کرده است. همچنین به فرودگاهی در نزدیکی لاذقیه اقامتگاه‌های پیش‌ساخته‌ای برای صدها نفر و یک ایستگاه کنترل ترافیک هوایی برای حکومت سوریه، فرستاده است.

نیویورک تایمز نوشت که فرودگاه مورد نظر می‌تواند برای حمل و نقل تجهیزات نظامی روسیه و یا به‌عنوان سکوی حملات هوایی این کشور در حمایت از نیروهای دولتی سوریه نیز به‌کار رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود که درگیری‌های اخیر روز جمعه در اطراف شهر مارع آغاز شد. مارع که توسط مخالفان حکومت اسد کنترل می‌شود، 20 کیلومتر از مرز ترکیه فاصله دارد. این شهر در بخشی قرار دارد که ترکیه اعلام کرده قصد دارد در آن «منطقه امن» برپا کند!?. گروه داعش شامگاه جمعه اعلام کرد که حمله‌ای جدید به شهر مارع آغاز کرده است. پیشتر گروه داعش یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر مارع را به تصرف خود در آورده بود. گروه داعش مناطق وسیعی در شمال سوریه و عراق را تصرف می‌کند. این گروه تندرو در این مناطق برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است. گروه داعش اکثر سرزمین‌های تحت تصرف خود در سوریه را با نبرد علیه مخالفان اسد به دست آورد