ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت آلمان شش میلیارد یورو هزینه پناهجویان می‌کند

دولت ائتلافی آلمان در یک نشست ویژه طولانی در پیوند با ورود انبوه پناهجویان از مجارستان به این کشور، بر سر افزایش بودجه برای سامان دادن به وضعیت پناهجویان به توافق رسید.

دولت ائتلافی آلمان در یک نشست ویژه طولانی در پیوند با ورود انبوه پناهجویان از مجارستان به این کشور، بر سر افزایش بودجه برای سامان دادن به وضعیت پناهجویان به توافق رسید.

در دو روز شنبه و یکشنبه ۲۰ هزار پناهجو از مجارستان خود را به مونیخ رساندند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این نشست طولانی تا پاسی از یکشنبه شب ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور ادامه داشت و بر اساس نتایج آن منابع مالی در بودجه فدرال سال ۲۰۱۶ سه میلیارد یورو، و بودجه ایالت‌ها و شهرها نیز سه میلیارد یورو افزایش خواهند یافت اما بخش‌هایی از قوانین پناهندگی سخت‌تر خواهند شد.

دولت ائتلافی آلمان متشکل از سه حزب دمکرات مسیحی، سوسیال دمکرات و سوسیال مسیحی بایرن است.

پیش از نشست شب گذشته، با ورود هزاران پناهجو به آلمان، حزب راستگرای سوسیال مسیحی بایرن نسبت پذیرش پناهجویان انتقادهایی از سیاست‌های‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان کرد.

افزون بر این تصمیمات، آلمان بودجه وزارت امور خارجه را برای مدیریت بحران، ۴۰۰ میلیون یورو در سال افزایش می‌دهد. همچنین به پلیس فدرال سه هزار پست اضافه خواهد شد.

در مورد قوانین پناهندگی، تصمیم بر این شد که به جای پرداخت پول نقد به پناهجویان، اجناس مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا از احتمال حیف و میل ناروای پول نقد جلوگیری شود.

از سوی دیگر به فهرست «کشورهای مبداء امن»، آلبانی، کوسوو و مونته‌نگرو افزوده شد. بدین ترتیب پناهجویانی که از این کشورها به آلمان آمده‌اند هر چه سریع‌تر به کشورهای خود بازگردانده خواهند شد.

در مورد جزئیات این اقدامات قرار است دولت های ایالتی در نشستی که در روز ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری کنند.

در دو روز شنبه و یکشنبه ۲۰ هزار پناهجو از مجارستان خود را به مونیخ رساندند. چند هزار نفر از آن‌ها صبح دوشنبه ۷ سپتامبر / ۱۶ شهریور به شهرهای دورتموند و دوسلدورف منتقل شدند. مقامات آلمان پیش‌بینی می‌کنند که در روز دوشنبه بیش از ۱۱ هزار پناهجوی دیگر وارد آلمان شوند.

این در حالی است که دولت راستگرای مجارستان خواهان بستن مرزها شده است.

مقامات آلمانی بارها خواهان سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شده‌اند اما اختلاف‌نظر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه حقوق پناهندگان و چگونگی توزیع آن‌ها در میان کشورها، همچنان مانع از اتخاذ سیاستی کارساز در این زمینه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    غرب با گشودن درهای خود (به روی دشمنانش) حکم نابودی خود را نوشته است. عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، عمان،........حتا یک نفر را راه نداده و آنها تروریست و عناصر نا مطلوب میدانند.

  • nader

    درگیری پناهجویان با پلیس در جزیره لزبوس یونان چندین مجروح بر جای گذاشت. هزاران پناهجوی سوری، عراقی، افغان و ایرانی در جزایر یونان نسبت به شرایط بسیار دشوار اقامت اعتراض دارند. مقامهای محلی قادر به تأمین نیازهای اولیه و صدور مدارک اقامت موقت برای آنها نیستند و از سوی دیگر خودشان هم نمی‌توانند به آتن، پایتخت یونان بروند. وضعیت به‌ویژه برای هفده‌هزار پناهنده حاضر در جزیره لزبوس یونان بحرانی اعلام شده است، به‌طوری که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار انتقال هر چه سریعتر پناهجویان از این جزیره شد. پناهجویان در انتظار رسیدن به آتن هستند تا پس از آن بتوانند از طریق مرز زمینی خود را به کشورهای غرب و شمال اروپا به‌ویژه آلمان برسانند. یک پناهجوی سوری در جزیره میتیلن یونان می‌گوید: «مردم زیادی این‌جا هستند. هیچ چیزی نیست». در چنین شرایطی، بعضی از پناهجویان می‌گویند برایشان مهم نیست به کدام کشور اروپایی بروند. یک مهاجر عراقی می‌گوید: «برای من مهم نیست به کدام کشور اروپایی بروم یا این‌که اصلاً در یونان بمانم، فقط کشوری باشد که به من به‌عنوان یک انسان احترام بگذارد».