ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات زمینی ترکیه علیه پ‌‌ک‌ک در ارتفاعات قندیل

واحدهای زمینی ترکیه در تعقیب رزمندگان پ‌ک‌ک وارد ارتفاعات قندیل در شمال عراق شده‌‌‌اند. نیروی هوایی ترکیه نیز زاغه‌های مهمات و انبارهای آذوقه پ‌ک‌ک در قندیل را بمباران کرد.

دو گردان از واحدهای ویژه زمینی ترکیه در عملیاتی کوتاه علیه حزب کارگران کردستان، به ارتفاعات قندیل نفوذ کردند. نیروی هوایی ترکیه نیز زاغه‌های مهمات و انبارهای آذوقه پ‌ک‌ک را بمباران کرد.

صحنه پس از انفجار مینی‌بوس حامل ماموران پلیس در ایقدر

خبرگزاری دوغان از ورود دو گردان واحدهای کماندویی ارتش ترکیه به ارتفاعات قندیل در شمال عراق خبر داد. این واحدها در تعقیب رزمندگان پ‌ک‌ک وارد کوه‌های قندیل شده‌اند. دوغان نوشت این عملیات کوتاه بوده‌ و با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی انجام گرفت.

خبرگزاری رسمی آنادولو پیشتر گزارش داده بود که بمباران مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق در روز سه‌شنبه ۸ سپتامبر بین ۳۵ تا ۴۰ کشته بر جای گذاشته است.

درگیری جدید ترکیه و حزب کارگران کردستان از یک‌شنبه ۶ سپتامبر و پس از افتادن دو خودروی زرهی ارتش ترکیه به یک تله انفجاری در شهر جنوبی داغلیجا شروع شده است. این انفجار که در جریان برگزاری یک مانور نظامی روی داد، ۱۶ سرباز ترک را به کشتن داد و شش نفر را زخمی کرد. پس از حمله‌‌ سال ۱۹۹۳ با ۳۳ کشته، این سنگین‌ترین عملیات پ‌‌‌ک‌ک علیه نظامیان ترکیه محسوب می‌شود.

پعد از انفجار در داغلیجا، اردوغان فرماندهان ارتش ترکیه را به نشست امنیتی اضطراری فراخواند و تهدید کرد که «منطقه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کند.»

صبح سه‌شنبه ۸ سپتامبر نیز در استان ایقدر، در شرق ترکیه سوءقصد دیگری علیه مینی‌بوس حامل ماموران پلیس انجام شد که ۱۴ مامور پلیس را به قتل رساند. سه پلیس دیگر هم در اثر شلیک خمپاره جان خود را از دست دادند.

مبارزه مسلحانه بین پ‌ک‌ک و دولت ترکیه از سال ۱۹۸۴ شروع شده و بیش از ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته است. در سال ۲۰۱۲ و پس از فراخوان عبدالله اوجالان، رهبر پ‌ک‌ک، گفت‌وگوهای صلح میان طرفین شروع شد که در بهار ۲۰۱۳ به اعلام آتش‌بس انجامید.

این آتش‌بس در ژوئیه ۲۰۱۵ و پس از موج دستگیری افراد مظنون به پشتیبانی از حزب کارگران کردستان و بمباران مواضع پ‌‌ک‌ک در مرزهای عراق شکسته شد. موجب این پیگردها، سوءقصدی مهیب در شهر مرزی سوروچ بود که ۳۲ کشته بر جای گذاشت و داعش عامل آن معرفی شد.

درگیری میان پ‌ک‌ک و دولت ترکیه در حالی تشدید شده که حزب حاکم «عدالت و توسعه» به دلیل دست نیافتن به اکثریت کافی در انتخابات پارلمانی، نتوانست به طور مستقل تشکیل دولت دهد. به دلیل ناکامی مذاکرات تشکیل ائتلاف، ترکیه هم اینک دولتی انتقالی دارد و انتخابات پیش‌هنگام پارلمانی قرار است اول نوامبر برگزار شود.

از نگاه بسیاری ناظران، اردوغان می‌تواند با مبارزه‌طلبی علیه پ‌ک‌ک، آرای بخش سنتی ترکیه را در انتخابات اول نوامبر به نفع خود جلب کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آراز سونای

    در ضمن هیچ منطقی نميتونه به اردوغان که با رای مردم انتخاب شده بگه دیکتاتور، کلیه اقدامات ارتش در ترکیه با تصویب مجلس کبیر انجام ميشه، لطفا بدون اطلاعات مطلقا اظهار نظر نکن عزیز من

  • آراز سونای

    آقای بهنام به نظر شما اوني که کلاش به دست رفته کوه بیگناه است، اينا زبون آدمیزاد حاليشون نيس، هر کسی زبان خاص خودش را دارد، در ضمن کل اون کشته شده ها از منظر اتحادیه اروپا و آمریکا و سازمان ملل یک گوروه کاملا تروریستی میباشد

  • بهنام

    اردوغان احمف برای سرپوش گذاشتن بر فساد خود و خانواده اش و همچنین شکست سخت حزب پوسیده اسلامگرایش و محدود ماندن اختیارات قانونیش در واقع در ترکیه دست به کودتا علیه حزب کردها زده و با کشتن عده ای بیگناه ماجرا جوئیها و هوس بازیهای کودکانه خود را دنبال میکند و این اعلان جنگ اصلآ به نفع مردم ترکیه و منطقه نیست و هیچ برنده ای هم در پی ندارد . مرگ بر کلیه دیکتاتورهای جهان به خصوص علی خامنه ای در ایران و اردوغان فاسد در ترکیه و اسد جنایتکار در سوریه .