ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۳۳ درصدی مرگ‌ومیر زنان معتاد در ایران

یک مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید شمار مرگ زنان معتاد در ایران ۳۳ درصد افزایش یافته است.

یک مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید شمار مرگ زنان معتاد در ایران ۳۳ درصد افزایش یافته است.

پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر به خبرگزاری تسنیم گفته که این افزایش در سال ۱۳۹۳ در مقایسه با سال ۱۳۹۲ رخ داده است.

افشار از «چند مصرفی» به‌عنوان دلیل افزایش مرگ زنان معتاد نام برده است. او استفاده از «الکل»، «بنزودیازپین» و «دیازپام» را از نمونه‌های «چند مصرفی» دانسته که باعث افزایش مرگ‌ومیر در میان زنان معتاد می‌شود.

بر پایه آمارهای رسمی از یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد شناسایی شده در ایران ۱۰ درصد زن هستند. این رقم در سال ۸۵، پنج درصد بود و طی هفت سال، به بیش از دو برابر رسیده است. میانگین سن نخستین مصرف مواد مخدر زنان در کشور ۱۵ تا ۱۹ سال است.

هر چند به باور کار‌شناسان مستقل، شمار واقعی معتادان در کشور به مراتب بیشتر از این آمار است. در ایران مراکز آمار مستقل اجازه فعالیت ندارند.

به گفته افشار، در پنج سال اخیر، زنان از طریق «تبلیغات اغواگرانه» در کلوپ‌ها و یا آرایشگاه‌های زنانه و به بهانه کاهش وزن، افزایش تمرکز و یا زیبایی بیشتر، «به سمت مصرف مواد محرک سوق داده شدند.»

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید استفاده از مواد محرک توسط زنان باعث تغییرات زیادی در خُلق‌وخوی آن‌ها می‌شود و از این رو مجبور هستند تا برای «تثبیت خلقیات» از قرص ترامادول که یک مخدر صنعتی است، استفاده کنند.

به گفته شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نرخ رشد اعتیاد در زنان بیشتر از مردان و حتی دو برابر آنان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.