ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آوا امینی به دلایل عقیدتی از تحصیل در دانشگاه محروم شد

آوا امینی یزدلی، شهروند بهایی از تحصیل در دانشگاه‌های ایران محروم شد. بر پایه تصمیم مقامات ایران، شهروندان بهایی به دلیل آیین خود حق تحصیل در دانشگاه‌ها را ندارند.

آوا امینی یزدلی، شهروند بهایی از تحصیل در دانشگاه‌های ایران محروم شد. بر پایه تصمیم مقامات ایران، شهروندان بهایی به دلیل آیین خود حق تحصیل در دانشگاه‌ها را ندارند.

آوا امینی یزدلی، شهروند بهایی

به گزارش هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آوا امینی که در مرحله نخست کنکور سال جاری پذیرفته شده بود در مرحله نهایی با «نقص پرونده» مواجه شده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران برای جلوگیری از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌ها و به دلیل این‌که متهم نشود که آن‌ها را به دلیل عقیدتی از تحصیل محروم کرده، از «نقص پرونده» به عنوان ابزاری برای جلوگیری از تحصیل پیروان بهاییت استفاده می‌کند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود در این‌باره گفته: «گزینه نقص در پرونده را در مورد شهروندان بهایی که می‌خواهند از تحصیل محروم کنند به کار می‌برند و این از سال ۱۳۸۵ متداول شده است.»

به گفته این منبع، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۲ وعده داده بود مشکل محرومیت از تحصیل در دانشگاه را حل خواهد کرد اما پس از کنکور سراسری سال جاری بسیاری از شهروندان بهایی با گزینه «نقص در پرونده» روبه‌رو شده و از تحصیل محروم شده‌اند.

حکومت ایران آیین بهایی و حقوق پیروان آن را به‌‌عنوان یک دین به رسمیت نمی‌شناسد.

بهاییان در ایران با محدودیت‌های گسترده‌ای از جمله ممنوعیت تحصیل در دانشگاه و ممنوعیت داشتن تعدادی از مشاغل روبه‌رو هستند.

دایان علایی، سخنگوی جامعه بین‌المللی بهاییان می‌گوید ده‌ها بهایی به دلیل باورهای دینیشان در زندان‌های ایران‌ هستند و دیگر بهایی‌ها «تحت تبعیض سیستمی» زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.