ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰ درصد مخازن سدهای خراسان شمالی خالی از آب است

رضا نعیمی، معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خبر داده که ۷۰ درصد از مخازن سدهای این استان به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی خالی از آب است.

رضا نعیمی، معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خبر داده که ۷۰ درصد از مخازن سدهای این استان به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی خالی از آب است.

نعیمی امروز پنج‌شنبه ۱۹ شهریور / ۱۰ سپتامبر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته چهار سد این استان توان ذخیره‌سازی ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارد اما در شرایط کنونی تنها حدود ۷۵ میلیون مترمکعب آب قابل بهره‌برداری در پشت سد‌ها ذخیره شده است.

«کاهش بارندگی، بهره‌برداری غیرمجاز در بالادست سد‌ها و مصرف بالای آب ذخیره شده در پشت سد‌ها» از دلایل عمده کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای استان خراسان شمالی اعلام می‌شود.

بر پایه گزارش سازمان هوا‌شناسی، استان خراسان شمالی در شمار ۱۰ استانی قرار گرفته که از خرداد تا پایان تیرماه سال جاری کمترین میزان بارش باران را داشته است.

به گفته نادر نصرتی، معاون اداره کل هوا‌شناسی خراسان شمالی بارش باران در این استان در پنج ماه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل، ۲۸ درصد کاهش یافته است.

استان خراسان شمالی هفت سال پیاپی است که دچار خشکسالی شده است.

افزون بر استان خراسان شمالی، «استان‌های سمنان، تهران، مرکزی، مازندران، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، فارس، بوشهر، خوزستان و کرمانشاه» نیز از هفت سال گذشته تاکنون دچار خشکسالی شدید شده‌اند.

خشکسالی شدید و کاهش باران از یک سو و برداشت‌های بی‌رویه از ذخایر آب‌های زیرزمینی باعث شده تا مقامات در مورد وضعیت آب و آینده آن ابراز نگرانی کنند. به گفته حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، خشکسالی ۵۰۰ شهر ایران را تهدید می‌کند.

کرم‌علی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر سال گذشته گفته بود که خشکسالی در ایران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.