ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشورهای شرق اروپا سهمیه‌بندی اجباری پناهجویان را رد کردند

لوبومیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک در پراگ گفت که کشورهای گروه ویسگراد، شامل مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی، طرح سهمیه‌بندی اجباری پناهجویان را رد می‌کنند.

لوبومیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک روز جمعه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور در پراگ گفت که کشورهای گروه ویسگراد، شامل مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی، طرح سهمیه‌بندی اجباری پناهجویان را که اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند، رد می‌کنند.

لوبومیر زائورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، لوبومیر زائورالک پس از دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای گروه ویسگراد و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، به خبرنگاران گفت کشورهایی که میزبان پناهجویان هستند «باید بر تعداد پناهجویانی که آماده‌اند آن‌ها را ‌پذیرند کنترل داشته باشند و سپس آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند.»

پیش از این در تیرماه سال جاری نیز که اتحادیه اروپا قصد داشت طرح سهمیه‌بندی پناهجویان را به‌تصویب برساند کشورهای گروه ویسگراد با آن مخالفت کرده و در بیانیه‌ای گفته بودند حاضرند به‌شکل داوطلبانه پناهجویان را بپذیرند اما نه اجباری.

فرانک والتر اشتاین‌مایر در نشست وزیران امور خارجه کشورهای گروه ویسگراد شرکت کرده بود تا نظر آن‌ها را عوض کند.

اشتاین‌مایر بحران پناهندگی در اروپا را «بزرگ‌ترین چالش تاریخ اروپا» نامید و از کشورهای اروپایی خواست تا در این‌باره تدابیر مشترکی اتخاذ کنند.

او گفت: «اگر ما در تشریح اوضاع خود مشترک هستیم باید بر این نظر هم مشترک باشیم که چنین چالشی تنها توسط یک کشور اداره شدنی نیست.»

روز چهارشنبه ۹ سپتامبر / ۱۸شهریور ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ طی سخنانی خواهان تقسیم ۱۶۰ هزار پناهجو در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

یونکر از عدم همبستگی و یکپارچکی اتحادیه اروپا در مورد بحران پناهندگی انتقاد کرد.

آلمان که در روزهای اخیر هزاران پناهجویان را پذیرفته است خواهان سهمیه‌بندی اجباری پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپا است اما در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان در این زمینه اختلاف باقی است.

روز سه‌شنبه دانمارک نیز پناهجویانی را که از آلمان وارد خاک این کشور شده بودند پس فرستاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    کشورهای اروپای شرقی تجربه بس تلخی از هیولای نازیسم و کمونیسم دارند و نباید گرفتار هیولای اسلام بشوند که بمراتب از نازیسم و کمونیسم شرورتر، تبهکارتر و ضد بشری تر است.