ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همسر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس زندانی بنیاد آزادی تأسیس کرد

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی که در زندان به‌سر می‌برد، روز جمعه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور بنیادی را برای ارتقاء آزادی بیان و مطبوعات در جهان عرب تأسیس کرد.

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی که در زندان به‌سر می‌برد، روز جمعه ۱۱ سپتامبر / ۲۰ شهریور بنیادی را برای ارتقاء آزادی بیان و مطبوعات در جهان عرب تأسیس کرد.

انصاف حیدر، همسر رائف بدوی

به‌گزارش رویترز، انصاف حیدر در برلین گفت «بنیاد رائف بدوی برای آزادی بیان» که مقر آن در کانادا است به نهادهای غیردولتی و شخصیت‌های منفرد این امکان را می‌دهد که به ارتقای آزادی مطبوعات و آزادی بیان در جهان عرب یاری رسانده و فرهنگ گفت‌وگو را تقویت کنند. این بنیاد مجرای ارتباطی با غرب را برای این نهادها و افراد فراهم می‌سازد.

به‌گفته حیدر، این بنیاد برای کار تبلیغاتی و یا فعالیت علیه حکومت‌های مشخصی تأسیس نشده و هدف از ایجاد آن تنها آزادی مطبوعات، آزادی بیان و آزادی مذهب است.

«بنیاد رائف بدوی برای آزادی بیان» از سوی حزب دمکرات آزاد آلمان که یک حزب لیبرال است و شبکه دویچه‌وله حمایت می‌شود.

رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی که به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق محکوم شده است.

رائف بدوی، همسر انصاف حیدر، از سال ۲۰۰۸ وبلاگی راه‌اندازی کرد تا در آن از یک جامعه سکولار آزاد دفاع کند. او در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.

دیوان عالی کشور عربستان سعودی در ماه ژوئن سال جاری (خرداد) حکم رائف بدوی را تأیید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تا اسلام این دین من در آوردی محمد کذاب در زمین حکمرانی میکند وضعیت آزادی و حقوق بشر نیز به همین منوال است .