ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جرمی کوربین از جناح چپ، رهبر حزب کارگر بریتانیا شد

رهبر جدید حزب کارگر اولین اقدام خود را پس از روی کارآمدن، پیوستن به تظاهرات بزرگ لندن در حمایت از پناهندگان عنوان کرد.

جرمی کوربین، نامزد جناح چپ رادیکال حزب کارگر بریتانیا به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوربین ۶۶ ساله، با شعار مخالفت با سیاست‌های اقتصادی دولت دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و نیز مخالفت با عضویت این کشور در پیمان نظامی ناتو، با اخذ ۵. ۵۹ درصد آرا از رقیب خود، اندی برنهام که تنها موفق به اخذ ۱۹ درصد آرا شد، پیشی گرفت و به رهبری حزب کارگر بریتانیا برگزیده شد.

در انتخابات رهبری حزب کارگر که در پی استعفای «ادوارد میلیبند» رهبر سابق این حزب از ماه اوت سال جاری آغاز شد، ۴۲۲ هزار و ۶۶۴ نفر شرکت کردند. تعداد کمی از اعضای این حزب به کوربن رأی دادند اما بیشتر آرای به دست آمده برای این نامزد چپ‌گرای حزب کارگر از سوی اتحادیه‌ها و حامیان او از دیگر احزاب چپ بریتانیا بوده است.

اعضای احزاب چپ رقیب حزب کارگر از جمله اعضای حزب سبز، اتحادیه‌های صنفی و حزب وحدت، هشتم اوت سال جاری یعنی یک هفته پیش از آغاز انتخابات رهبری حزب کارگر، خواهان داشتن مجوز برای شرکت در این انتخابات در ازای پرداخت سه پوند برای هر یک برگ رأی شده بودند.

کوربین در سخنان خود پس از اعلام نتایج، «این پیروزی» را نشانه «شور، اتحاد، دموکراسی، تنوع و ثبات قدم حزب و جنبش» چپ در این حزب «در راه برپایی جامعه‌ای شایسته و بهتر» خواند و از رقبای خود و به خصوص خانم لیز کندل، که بیشترین تضاد سیاسی را با او داشته، تشکر کرد.

رهبر جدید حزب کارگر اولین اقدام خود را پس از روی کارآمدن، پیوستن به تظاهرات بزرگ لندن در حمایت از پناهندگان عنوان کرد.

قرار است تظاهرات وسیعی شنبه ۱۲ سپتامبر در لندن با فراخوان احزاب چپ بریتانیا در حمایت از پناهندگان و در واکنش به سیاست‌های اروپا نسبت به موج جدید ورود پناه‌جویان خاورمیانه‌ای به اتحادیه اروپا انجام گیرد. برخی از احزاب و گروه‌های چپ ایرانی نیز برای شرکت در این تظاهرات فراخوان داده‌اند.

جرمی کوربین قصد دارد دوشنبه هفته آتی در اولین حضور خود در پارلمان بریتانیا در مخالفت با طرح «لایحه اتحادیه‌های کارگری» که موجب محدود شدن اختیارات و حقوق اتحادیه‌های کارگری بریتانیا می‌شود سخنرانی کند.

بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند که با روی کار آمدن جرمی کوربین به عنوان رهبری حزب کارگر، شکاف موجود بین جناح چپ و راست این حزب عمیق‌تر شده و احتمال انشعاب در این حزب بالا رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.