ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله سیستانی اقدام گروگان‌گیر‌ان شیعی را «به ضرر اسلام» دانست

روز گذشته، گروگان‌گیران «جوخه‌های مرگ» ویدئویی از کارگران ترک ربوده شده منتشر کردند و آنکارا را تهدید کردند که چنان‌چه به خواست‌های آن‌ها عمل نشود دست به «شدید‌ترین روش‌ها» خواهند زد.

آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در عراق، از گروگان‌گیران یک گروه شبه نظامی شیعی خواست تا کارگران ترکی را که ربوده‌اند آزاد کنند و اقدام آن‌ها را «به ضرر اسلام» دانست.

به گزارش آسوشیتدپرس، آیت الله سیستانی شنبه ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور، ۱۰ روز پس از ربوده شدن ۱۸ کارگر ترک در بغداد توسط یک گروه شیعی به نام «جوخه‌های مرگ»، در سایت رسمی خود بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن با «غیر اخلاقی، نامشروع و غیر قانونی» خواندن این عمل، خواهان آزادی آن‌ها شد.

روز گذشته، گروگان‌گیران «جوخه‌های مرگ» ویدئویی از کارگران ترک ربوده شده منتشر کردند و آنکارا را تهدید کردند که چنان‌چه به خواست‌های آن‌ها عمل نشود دست به «شدید‌ترین روش‌ها» خواهند زد.

در این ویدئوی سه دقیقه‌ای، ۱۸ کارگر شرکت ساختمانی ترکیه‌ای «نورل انشاعات» نشان داده می‌شوند که دوم سپتامبر در محل کار خود در شهرک شیعه‌نشین صدر ربوده شده بودند. در پشت این کارگران، گروگان‌گیران با لباس سیاه و صورت‌های پوشیده جلوی پرچم آبی‌رنگی با آرم گروه «فرق الموت» و شعار «لبیک یا حسین» دیده می‌شوند.

گروگان‌گیران خواهان توقف اعزام نظامیان به عراق، لغو «محاصره» شهرهای شیعه نشین سوریه و بستن مسیر تجارت نفت کردستان عراق از طریق ترکیه شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب گیل آمرد : چه خبر عکس بود و چه بر عکس فرقی در صفت این فسیل و فسیلهای مذهبی دیگر نداشت ، چرا که همه آنان سر و ته یک کرباسند و هیچگونه خیری به مردم نمیرسانند و کار آنها فقط و فقط ایجاد فتنه و دو به هم زنی و تفرقه افکنی بوده و هست و امروزه شاهد هستیم که بوی گند و متعفن اسلام و اسلام گرائی از همین بیتهای حضرات ملا بر می خیزد و از صبح تا شب در حال توطئه بر ضد مردم و ایجاد خشونت و قتل و غارت مردم هستند و بس .

  • گیل آمرد

    یک لحظه توجهم به این جلب شد که پیام گذارندگان برای این خبر، چقدر عصبی و تندمزاج هستند و عجولانه قضاوت می کنند. حالا اگر خبر برعکس بود: آیت الله سیستانی از آدمربایان تقدیر کرد. در این صورت، «علی» به جای «همشون یه گوئی هستند» چی می خواست بگه؟ «عابر پیاده» به جای «تف و دیگر هیچ» چه می گفت؟! بهنام به جای «فسیل مذهبی» چه صفتی را می خواست برای سیستانی بکار ببرد؟ لااقل، فحش ها را می گذاشتند برای شرایطی که خبر برعکس می بود.

  • عابر پیاده

    همه بهتر است باری دیگر سرود جاودان سن فرانسیس اسیزی و سرود جاودان جان لنون را دوباره بشنویم و فکری کنیم برای عملی شدن آرزوهای لنون، آن جا که می گوید: نه آسمانی و نه جهنمی نه دینی! نه کشوری!

  • عابر پیاده

    تف! و دیگر هیچ!

  • بهنام

    یکی نیست به این فسیل مذهبی بگوید شما دیگرچرا شاکی هستید ؟ شما خودتان این گروهک های تروریستی ریز و درشت را علم کرده اید و برای خود و اهداف کثیفتان سیاهی لشکر و قوای سرکوبگر ساخته و پرداخته اید ، دیگر جای چه شکایتی دارد این اقدامات تروریستی و ضد بشری اسلام گرایانه .

  • علی

    همه شون یک گوئی هستند.

  • faryad

    افراد این گروه شیعه که شعار «لبیک یا حسین» و نام تشکیلات خود به زبان عربی (فرق الموت) را روی پارچه‌ای آبی رنگ به دیوار آویزان کرده‌اند، لباس سیاه بر تن دارند و صورت‌های خود را مثل داعش پوشانده‌اند. داعش شیعه ای.