ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سال نوی یهودیان با تنش در مسجد‌الاقصی شروع شد

جوانان فلسطینی با سنگربندی در اطراف مسجدالاقصی، قصد داشتند مانع رفت و آمد زائران یهودی به کوه معبد به مناسبت سال نوی یهودی شوند. طی درگیری در بیت‌المقدس ۱۳ فلسطینی زخمی شدند.

جوانان فلسطینی با سنگربندی در اطراف مسجدالاقصی، قصد داشتند مانع رفت و آمد زائران یهودی به کوه معبد به مناسبت سال نوی یهودیان شوند.

شامگاه شنبه ۱۲ سپتامبر، گروهی از جوانان فلسطینی که برخی از آنها به صورت خود نقاب زده بودند، وارد مسجد الاقصی شدند. یکشنبه ۱۳ سپتامبر، جشن سال نوی یهودی به مدت سه روز آغاز می‌شود و هدف فلسطینی‌ها از ورود به مسجد و سنگربندی در اطراف آن، جلوگیری از آمد و رفت یهودیان به این مسجد بود که پس از مکه و مدینه، سومین مکان مقدس مسلمانان است.

پلیس اسرائیل نتوانست وارد مسجد شود اما واحدهای امنیتی با نارنجک و گاز اشک‌آور، فلسطینی‌ها را بیرون رانده و دستگیر کردند. یک سخنگوی پلیس اسرائیل گفته که در ورودی مسجد، مقادیری مواد منفجره پیدا کرده است.

وزیر امنیت اسرائیل گیلعاد اردان تظاهرکنندگان را متهم کرد به این که یک مکان مقدس را به صحنه جنگ تبدیل کرده‌اند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اما رفتار خشونت‌آمیز و تهاجمی نیروهای امیتی اسرائیل در این مسجد را محکوم ساخت.

شامگاه شنبه ۱۲ سپتامبر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که طی درگیری‌های پلیس و جوانان فلسطینی در محله سیوان در بین‌المقدس، ۱۳فلسطینی و چهار مامور پلیس زخمی شده‌اند.

تنش بین طرفین در روزهای گذشته تشدید شده است. زمینه اعتراضات، تصمیم وزیر دفاع اسرائیل، موشه یعلون در ممنوعیت بازدید مسلمان از دو مدخل روبروی مسجد الاقصی بود.

طبق مقررات کنونی، یهودیان و سایر بازدیدکنندگان غیرمسلمان، می‌توانند از کوه معبد بازدید کنند اما اجازه عبادت در آن را ندارند. دلیل این امر، نگرانی از بروز منازعات مذهبی است.

اسرائیل که اورشلیم شرقی را از سال ۱۹۶۷ تا کنون اشغال کرده، خود را مسئول حفظ امنیت کوه معبد می‌داند. امور اداری و دینی این محدوده تحت نظارت مسلمانان است.

جشن سال نوی یهودی، روز یک‌شنبه ۱۳ سپتامبر در شهر قدیمی بیت‌المقدس آغاز شد و تا سه‌شنبه ۱۵ ماه ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.