ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرپرست گروه رقص «قایا» در تبریز بازداشت شد

جلال صالح‌پور، سرپرست گروه رقص «قایا» و فعال فرهنگی از سوی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز بازداشت شد.

جلال صالح‌پور، سرپرست گروه رقص «قایا» و فعال فرهنگی از سوی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز بازداشت شد.

جلال صالح‌پور (بولوت) سال ۱۳۹۰ نیز توسط اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده بود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه دوشنبه ۲۳ شهریور گزارش داد که این مربی رقص آذری روز یکشنبه ۲۲ شهریور بازداشت شده است.

دلایل بازداشت و اتهامات جلال صالح‌پور هنوز مشخص نیست.

جلال صالح‌پور (بولوت) سال ۱۳۹۰ نیز توسط اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از چند روز با وثیقه ۶۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

سایت گاماج در این‌باره گزارش داده که «فشار‌ها و تهدید‌ها علیه جامعه مدنی آذربایجان همچنان ادامه داشته و گروه‌های رقص آذربایجانی به دست حاکمان وقت مسدود شده از فعالیت باز مانده‌اند.»

بر پایه این گزارش، گروه رقص و آموزش زبان ترکی آذربایجانی «لاچین» که خود را برای مراسم جهان ترک استانبول آماده می‌کرد، چند سال پیش به علت مداخله نیروهای امنیتی از فعالیت باز ماند و هم‌اینک نیز گروه رقص آذربایجانی «قایا» با مربی‌گری جلال صالح‌پور توسط نیروهای اطلاعاتی از فعالیت بازماند.

گاماج این فشار‌ها را نشانه «عدم تحمل حاکمان نسبت به فعالیت‌های مدنی و فرهنگی و فضای موجود در آذربایجان» دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Azad

    آرادگان ایرانزمین  در این ۳۷ سال درسهای لازم را  از کلیت   رژیم  آخوندان اسلامی و  حامیان  و سرکو ب گران و مزدوران داخلی و خارجیشان  گرفته اند . و بی شک در فردای   سرنگونی رژییم  دست نشانده  جهل و جنون و جور و جرم و جنگ و جنایت و غارت و تجاوز  علیه بشزیت و علیه ملت ایران  تاوان بسیار سختی پس خواهند داد . و متقا بلا زبان و سلطه  ضد فرهنگی و ضد ارزشی تازیان وحشی و سلطه گر از  فرهنگ ملی ایرانیان آزاده و اصیل  برای همیشه تاریخ  حذف و نابود خواهد شد. لحظات حال زمان  فرصت  انباشت  خشم و نفرت و کینه و انتقام سخت تاریخی از  تازی نژادان و تازی پرستان و تازی گرایان اشغالگر ایران زمین است  . و آن زمان نزذیک است . و در آن زمان  :  نه بخشش  و نه فراموشی و نه ترحم و نه واسطه پذیری و نه  فریب آشتی  ملی و نه سازش و نه ترس از تهدید اربابان رژیم آخوندان و  نه خود فریبی و نه وطن فروشی ...!  آزاد ایران . پاینده  ملت ایران