ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آزار و اذیت مأموران باعث اعتصاب غذای آتنا فرقدانی شد»

آتنا فرقدانی، فعال حقوق کودکان کار، وب‌نگار، نقاش و دانشجوی ستاره‌دار زندانی در ایران در اعتراض به «آزارهای کلامی» مأموران سه روز اعتصاب غذا کرده است.

آتنا فرقدانی، فعال حقوق کودکان کار، وب‌نگار، نقاش و دانشجوی ستاره‌دار زندانی در ایران در اعتراض به «آزارهای کلامی» مأموران سه روز اعتصاب غذا کرده است.

مادر این زندانی به هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفته که دخترش به دلیل دست دادن با وکیلش به «رابطه نامشروع» متهم شده و به همین دلیل زندانبانان «با نیش و کنایه به وی تهمت می‌زنند.»

آتنا فرقدانی خواهان حذف این اتهام از پرونده و یا رسیدگی فوری به آن شده است.

مادر آتنا فرقدانی گفته در ملاقاتی که با دخترش داشته متوجه شده او از نظر جسمی و روحی «به هم ریخته» است.

آتنا فرقدانی نقاش و فعال مدنی، روز شنبه ۲۳ خرداد، زمانی که برای ملاقات وکیلش محمد مقیمی در زندان فراخوانده شده بود، به دلیل دست دادن با وکیل، با اتهام «رابطه نامشروع مادون زنا» مواجه شد و وکیل وی نیز بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد؛ این اقدام اعتراض تعداد زیادی از وکلا را در پی داشت.

آتنا فرقدانی نقاش و فعال مدنی زندانی

فرقدانی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.

آتنا فرقدانی متهم به «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب و فرقه ضاله، توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی و توهین به مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران» شده است.

آتنا فرقدانی اول شهریور ۱۳۹۳ از سوی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت شد و نزدیک به دو ماه در بند دو الف سپاه در زندان اوین حبس بود.

او ۲۰ روز از مدت حبس خود را در سلول انفرادی گذرانده است. فرقدانی همچنین در اعتراض به عدم دسترسی به وکیل٬ نداشتن تماس با خانواده و ادامه غیرقانونی حبس انفرادی ۲۰ روز اعتصاب غذا کرد که در هجدهمین روز اعتصاب‌ غذایش، دچار ایست قلبی شد و در بیمارستان فیروزگر شهر ری بستری شد. او چند روز پس از آن نیز به زندان اوین منتقل گردید.

این هنرمند پس از آزادی از زندان، ۱۰ نامه به نهاد‌ها و مقامات جمهوری اسلامی ایران نوشت تا از موارد نقض حقوقش در دوران بازداشت شکایت کند.

او نامه‌هایی به رهبر جمهوری اسلامی ایران، ریاست جمهوری، مجلس، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادستانی کل کشور، ریاست کل دادگستری، دیوان عالی کشور، معاون زنان ریاست جمهوری، اداره کل زندان‌های استان تهران و رئیس زندان اوین نوشته و به‌صورت شخصی و حضوری نیز شکایت خود را به برخی از این مراجع و همچنین برخی نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری اعلام کرده است.

هیچ کدام از این افراد و نهاد‌ها پاسخ و واکنشی به اعتراضات او نشان ندادند.

فرقدانی پس از مدتی در پی انتشار کلیپ ویدئویی از او که در مورد نحوه بازجویی‌ها و رفتار بازجویان اطلاعات سپاه در مدت بازداشت صحبت کرده بود به دادگاه انقلاب احضار و قرار وثیقه‌اش به قرار بازداشت تبدیل و دوباره روانه زندان شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    چه باید گفت و نوشت این بی‌شرم‌های بی‌ هم همه کس چرا دست از سر این زنان و دختران آگاه و مبارز بر نمیدارند . آزاد کنید همیه زندانیان سیایی عقیدتی و صنفی را.ننگ‌ بر شما ل مسلمانان محمدی با آن قوانین گندیده تان.