ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیاست اروپا در مورد پناهجویان ناروشن باقی ماند

اتحادیه اروپا در مورد توزیع اجباری پناهندگان در کشورهای عضو این اتحادیه نتوانست به توافق برسد. وزیران کشور ۲۸ کشور عضو این اتحادیه تنها موافقت اصولی خود را با تقسیم ۱۶۰ هزار پناهجو اعلام کردند که جزئیات آن نیز هنوز مشخص نیست.

اتحادیه اروپا در مورد توزیع اجباری پناهندگان در کشورهای عضو این اتحادیه نتوانست به توافق برسد. وزیران کشور ۲۸ کشور عضو این اتحادیه تنها موافقت اصولی خود را با تقسیم ۱۶۰ هزار پناهجو اعلام کردند که جزئیات آن نیز هنوز مشخص نیست.

تصمیم کلی درباره تقسیم پناهجویان، در نشست ویژه وزیران کشور اتحادیه اروپا گرفته شد. این نشست شامگاه روز دوشنبه ۱۴ سپتامبر / ۲۳ شهریور برگزار شد.

بیش از همه، کشورهای مرکز و شرق اروپا با توزیع اجباری پناهجویان در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف هستند. آلمان که با انبوه پناهجویان مواجه شده از مدافعان توزیع اجباری پناهجویان است.

آلمان و فرانسه پیش از این پیشنهادهای مشترکی را در مورد وضعیت پناهجویان به شورای اروپا ارائه داده‌اند از جمله تعیین جدول زمانی برای ثبت پناهجویان، ایجاد مراکز پذیرش پناهجویان و کمک به ترکیه و کشورهایی که در مرکز این بحران قرار دارند.

یونان روز دوشنبه برای نخستین بار اعلام کرد که حاضر است یک یا چند مرکز ثبت پناهجویان را دایر کند.

اکثریت وزیران کشور ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در نشست شامگاه دوشنبه بر سر فهرست کشورهای امن به توافق رسیدند. تاکنون هر کشور عضو اتحادیه اروپا خود فهرست کشورهای غیراروپایی امن را تعیین کرده بود. اکنون باید کشورهای غرب بالکان، کوسوو، مقدونیه و آلبانی به این فهرست افزوده شوند. در بحث‌های دوشنبه ترکیه نتوانست در این فهرست قرار گیرد.

نشست بعدی اتحادیه اروپا درباره سیاست پناهندگی در روز پنج‌شنبه ۸ اکتبر / ۱۶ مهر برگزار خواهد شد. باید دید که تا آن زمان آیا در سیاست‌های کشورهای شرق اروپا تغییری حاصل خواهد آمد یا خیر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.