ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر صنعت ایران: ۳۰ درصد زنان تحصیل‌کرده بیکارند

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت آمار بیکاری زنان دو برابر متوسط نرخ بیکاری کشور است.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت آمار بیکاری زنان دو برابر متوسط نرخ بیکاری کشور است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، محمدرضا نعمت‌زاده روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور / ۱۵ سپتامبر گفت: «فقط ۱۲ درصد رقم ۲۳ میلیونی جمعیت فعال کشور را زنان تشکیل می‌دهند؛ ۳۰ درصد زنان تحصیل‌کرده بیکارند که این رقم سه برابر نرخ بیکاری کشور است.»

این در حالی است که به‌گفته وزیر صنعت ورود زنان به دانشگاه‌ها بالای ۶۰ درصد است.

او افزود: «خروجی زنان از دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده اما زمینه‌های جذب آنان برای ابراز خلاقیت به مقدار کافی رشد نیافته است زیرا این کار مشکل‌تر و پرهزینه‌تر از ارائه آموزش است.»

محمدرضا نعمت‌زاده برای رفع این مشکل اجتماعی پیشنهاد داده است که به‌عنوان مثال برخی مشاغل به‌طور اختصاصی در اختیار زنان قرار گیرد و از مردان تخلیه شود، از جمله در «آزمایشگاه‌ها، تحقیقات، امور مالی، امور حقوقی، امور اداری و مطالعات فنی».

آمارگیری و نظرسنجی در ایران به‌شکل مستقل صورت نمی‌گیرد و نهادهای دولتی و حکومتی در آن دست دارند. به همین دلیل آمار ارائه شده توسط نهادها و مقامات حکومتی همواره مورد تردید است.

وزیر صنعت ایران در حالی می‌گوید ۳۰ درصد زنان تحصیل‌کرده بیکارند که دو هفته پیش شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده اعلام کرد که بیکاری در میان زنان با تحصیلات دانشگاهی بالای ۴۰ درصد است.

مرداد سال جاری مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری زمستان ۹۳ را منتشر کرد. این آمار نشان می‌داد که نرخ بیکاری زنان جوان در ۲۰ استان ایران بالای ۴۰ درصد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.