ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالیت هسته‌ای در مهم‌ترین نیروگاه کره شمالی از سر گرفته شد

رسانه‌های دولتی کره شمالی به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور اعلام کردند که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود و تولید نظامی در جهت ساخت بمب اتم را در «یانگ‌بیان»، مهم‌ترین نیروگاه کشور از سر گرفته است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور اعلام کردند که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود و تولید نظامی در جهت ساخت بمب اتم را در «یانگ‌بیان»، مهم‌ترین نیروگاه کشور از سر گرفته است.

نیروگاه هسته‌ای «یانگ‌بیان» در سال ۲۰۰۸ ـ از آن سال تصویر دیگری از این نیروگاه در دست نیست

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروگاه «یانگ‌بیان» پنج مگاواتی است و به‌گفته کارشناس‌ها توانایی تولید حدود شش کیلوگرم پلوتونیوم در سال را دارد. این میزان برای ساخت بمب اتم کافی است.

نیروگاه هسته‌ای «یانگ‌بیان» در سال ۲۰۰۷ در چارچوب توافق بر سر خلع سلاح در قبال کمک به کره شمالی بسته شد اما این کشور پس از آخرین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۱۳، فعالیت برای بازسازی این نیروگاه را آغاز کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کره شمالی که نامش را خبرگزاری رسمی این کشور منتشر نکرده، گفته است که دانشمندان و تکنیسین‌های کره شمالی «به طور مداوم» کیفیت و کمیت تأسیسات هسته‌ای کشور را ارتقا داده‌‌اند.

او همچنین افزود: «اگر ایالات متحده و دیگر نیروهای متخاصم به اجرای سیاست‌های خصمانه غیرمسئولانه خود ادامه دهند، کره شمالی در هر زمان آماده است تا آن‌ها را با سلاح هسته‌ای به عقب براند.»

بر اساس گمانه‌زنی‌های کارشناس‌های بین‌المللی، کره شمالی در حال حاضر تا ۱۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای بین کره شمالی، آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی از سال ۲۰۰۹ متوقف شده است. اختلاف درباره مراحل پایان دادن کره شمالی به برنامه هسته‌ایش پیش آمد که گفته می‌شد باید تحت نظارت صورت گیرد. از آن زمان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بارها با آزمایش سلاح‌های هسته‌ای و موشکی جامعه بین‌المللی را وحشت‌زده کرده است.

کره شمالی در سال ۲۰۰۶ برای نخستین بار توانست به‌طور موفقیت‌آمیز سلاح اتمی را آزمایش کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.