ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدرضا عارف: نباید مسائلی مثل «حصر» را چالشی‌تر کرد

محمدرضا عارف، از چهره‌های اصلاح‌طلب، اظهار امیدواری کرد که حسن روحانی مسأله حصر خانگی میرحسین موسوی مهدی کروبی و زهرا رهنورد را حل کند. او اما گفت نباید چنین مسائلی را «چالشی‌تر» کرد.

محمدرضا عارف، از چهره‌های اصلاح‌طلب، اظهار امیدواری کرد که حسن روحانی مسأله حصر خانگی میرحسین موسوی مهدی کروبی و زهرا رهنورد را حل کند. او اما گفت نباید چنین مسائلی را «چالشی‌تر» کرد.

محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کاندیدای اصلاح‌طلبان بود اما بعد به نفع روحانی کنار کشید.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدرضا عارف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور / ۱۵ سپتامبر با دانشجویان سخن می‌گفت درباره مسأله حصر خانگی رهبران جنبش موسوم به سبز گفت: «این قبیل مسائل باید با سازوکارهایی که در دولت و شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای مرتبط وجود دارد حل‌وفصل شود.»

محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کاندیدای اصلاح‌طلبان بود اما بعد به نفع روحانی کنار کشید.

عارف افزود: «رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بر حل این‌گونه معضلات تأکید کرده بود و امیدوارم با  تعاملات خوبی که آقای روحانی دارد در چارچوب مصالح نظام این مسأله مرتفع شود.»

موسوی، رهنورد و کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در سخنرانی‌های پیش از انتخابات خود به آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی وعده داده بود اما این وعده با گذشت بیش از دو سال از تشکیل دولت یازدهم عملی نشده است.

عارف در ادامه سخنان خود افزود: «حل برخی معضلات باید بدون جنجال و هیاهو باشد متأسفانه افرادی به جای آن‌که در راستای حل مشکل اقدام کنند با طرح برخی مطالب چالشی روند حل مشکل را با مخاطراتی روبه‌رو می‌کنند در حالی‌که باید با تدبیر از چالشی‌تر کردن معضلات این‌چنینی خودداری کرد.»

او گفت: «در حالی‌که مخالفان نظام جمهوری اسلامی مترصد فرصت برای اختلاف‌افکنی درون ارکان نظام هستند مردم، نخبگان و مسئولان باید مراقبت کنند اختلاف نظرهای خود را در درون خانواده انقلاب حل‌وفصل کنند نه آن‌که در تریبون‌ها و رسانه‌ها رو در روی هم قرار بگیرند.»

حسن روحانی نیز در نشست رسانه‌ای خود در روز شنبه ۷ شهریور / ۲۹ اوت در پاسخ به سئوالی درباره حصر مخالفان گفت این موضوع را نباید زیاد تکرار کرد چون کسی سودی نخواهد برد.

روحانی گفت: «این‌که موضوعی را تبدیل کنیم به یک مسأله دائم در کشور، کسی سود نمی‌برد این وسط. چه خاصیتی دارد. باید تلاش کنیم قانون اجرا شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    شرم کنید.  چالشی تر ؟! خنده اور است موقعی که شماها زندان انها را ندید بگیرید و برای رد صلاحیت کاندید شوید!

  • بهنام

    من با نظام و حکومت ننگین اسلامی صد در صد مخالفم ، ولی از این اصلاح طلبان بی شرم و خائن و چاپلوس و آن رئیس تدارکاتچی نظامشان به اعتراف خود ، واقعآ باید دوری و برائت جست .