ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: نقض برجام توسط آمریکا تبعات سنگین بین‌المللی دارد

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران تهدید کرد که اگر کنگره آمریکا برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را رد کند ایران برنامه‌های هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران تهدید کرد که اگر کنگره آمریکا برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را رد کند ایران برنامه‌های هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

عباس عراقچی: در صورت نقش برجام از سوی آمریکا جمهوری اسلامی برنامه‌های راهبردی هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، وب‌سایت مجلس ایران، در پیوند با سخنان جمهوری‌خواهان آمریکا درباره رد برجام گفت: «آمریکایی‌ها اگر توانایی پرداخت هزینه‌های نقض تفاهم برجام را در آینده دارند، می‌توانند آن را نقض کنند.»

او افزود: «جمهوری اسلامی تبعاً عکس‌العمل خود را نشان خواهد داد و برنامه‌های راهبردی خود را از سر می‌گیرد.»

به‌گفته عراقچی براساس متن تفاهم برجام، بحث برگشت‌پذیری «به شکلی متناظر وجود دارد» و هر یک از طرفین می‌توانند برجام را لغو کنند اما این موضوع منجر به خروج طرف مقابل از تفاهم خواهد شد.

عضو ارشد تیم هسته‌ای ایران در حالی آمریکا را تهدید کرده است که در طول یک هفته اخیر جمهوری‌خواهان دو بار در مجلس سنا برای تصویب قطعنامه‌ای در رد توافق هسته‌ای رأی لازم را نیاوردند.

آن‌ها در نشست روز گذشته خود (سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر / ۲۴ شهریور) بار دیگر از دستیابی به ۶۰ رأی لازم برای جلوگیری از پیشبرد طرح توافق هسته‌ای ایران بازماندند. در این رأی‌گیری ۵۶ سناتور از این قطعنامه حمایت و ۴۲ نفر با آن مخالفت کردند.

جمهوری‌خواهان قصد دارند روز پنج‌شنبه یک بار دیگر در این‌باره رأی‌گیری کنند.

عراقچی در ادامه با اشاره با تأیید تفاهم هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در شورای امنیت سازمان ملل، گفت: «این موضوع به نوعی الزام حقوق بین‌الملل برای طرفین ایجاد می‌نماید. براین اساس طرفین ملزم هستند تا وقتی که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند مانده است آن را نقض نکند.»

او گفت: «نقض تفاهم برجام منجر به تبعات سنگین سیاسی و بین‌المللی خواهد شد و به طرف مقابل اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود از سر بگیرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.