ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۱ راس کل و بز کوهی در طالقان تلف شدند

با توجه به علائم ظاهری و نوع تلفات، احتمال وجود بیماری PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) یا نوعی مسمومیت غذایی در دام‌های مذکور وجود دارد.

علی‌اصغر شریفی، مدیرکل دامپزشکی استان البرز خبر داده که ۴۱ راس کل و بز کوهی در منطقه حفاظت‌شده شهرستان طالقان به دلایل «نامعلومی» تلف شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز امروز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته که در پی گزارش‌های محیط زیست در خصوص تلفات پیدا شده در گله‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده شهرستان طالقان، شش اکیپ از محیط زیست و دامپزشکی «برای رصد و پایش و بررسی علت تلفات وارد منطقه شدند.»

او می‌گوید: «با حضور به موقع کار‌شناسان اعزامی منطقه، کاملاً تحت کنترل و مراقبت شدید قرار گرفته است.»

به گفته شریفی، با توجه به علائم ظاهری و نوع تلفات، احتمال وجود بیماری PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) یا نوعی مسمومیت غذایی در دام‌های مذکور وجود دارد.

در تابستان سال جاری بیماری مشابهی در منطقه «هفتاد قله» اراک و منطقه شکار ممنوع «خرمنه‌سر» شهرستان طارم از توابع استان زنجان منجر به تلف شدن نزدیک به ۵۰۰ راس کل، بز وحشی و میش شده است.

بیماری طاعونِ حیوانی قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

بز کوهی، کل، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گراز، شغال، روباه و خرگوش از جمله گونه‌های حیات وحش در منطقه حفاظت شده طالقان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    بیماری (ppr) طاعون نشخوارکنندگان کوچک جزء بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان نیست.