ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو حمله انتحاری در مرکز بغداد ۱۴ کشته بر جای گذاشت

به گزارش مأموران امنیتی بغداد هر دو انفجار توسط افراد پیاده انجام شد. پیش از این و طی سال گذشته اغلب بمب‌گذاری‌های بغداد، «بمب‌گذاری‌هایی خودرویی» بود.

دو حمله انتحاری به ایست‌های بازرسی پلیس در ساعات پر رفت و آمد پنچ شنبه ۱۷ سپتامبر/۲۶ شهریور در مرکز تجاری بغداد، به کشته‌شدن دست‌کم ۱۴ تن منجر شد.

به گزارش مأموران امنیتی بغداد هر دو انفجار توسط افراد پیاده انجام شد. پیش از این و طی سال گذشته اغلب بمب‌گذاری‌های بغداد، «بمب‌گذاری‌هایی خودرویی» بود.

بمب‌گذاری اول در منطقه «باب الشرقی» بغداد صورت گرفت که به کشته‌شدن هشت غیر نظامی و یک افسر پلیس منجر شد. در این حمله ۲۱ نفر نیز مجروح شدند.

حمله دوم در میدان «الوثبه» در مرکز بغداد نیز به کشته‌ شدن پنج نفر از جمله دو نیروی امنیتی و زخمی شدن دست‌کم ۱۲تن دیگر انجامید.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. با این حال گمان می‌رود گروه دولت اسلامی (داعش) مسئول این حملات باشد.

داعش در حال حاضر بیش از یک سوم از مجموع خاک سوریه و عراق را در تصرف خود دارد و در این مناطق خلافت خودخوانده اسلامی برپا کرده است.

در ماه‌های گذشته بغداد شاهد عملیات‌های مرگبار انتحاری فراوانی بوده است. تنها در ماه گذشته بیش از ۱۰۰نفر از غیرنظامیان در این دست حملات در بغداد کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.