ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جفت‌پای خبرنگار مجارستانی، مربی پناهجوی سوری را راهی مادرید کرد

آکادمی فوتبال اسپانیا موسوم به «سنافه»، در راستای اقدامات بشر‌دوستانه، اسامه عبدالمحسن را به اسپانیا دعوت کرده و قرار است برای گرفتن پناهندگی از اسپانیا نیز به او کمک کند.

اسامه عبد‌المحسن، پناهجویی که فیلم زمین خوردنش بر اثر جفت پا گرفتن یک فیلم‌بردار زن مجارستانی در شبکه‌های اجتماعی بارها و بارها دیده و به اشتراک گذاشته شد، برای ادامه کار به عنوان مربی فوتبال، راهی مادرید اسپانیا می‌شود. این در حالی‌ست که فیلمبردار مجارستانی در حال حاضر از کار اخراج شده است. اسامه در حالی‌ به زمین افتاد که پسر خردسالش، زید را در آغوش داشت.

تایم گزارش کرده است که آکادمی فوتبال اسپانیا موسوم به «سنافه»، در راستای فعالیت‌های بشر‌دوستانه، این مربی را به اسپانیا دعوت کرده است و قرار است برای گرفتن پناهندگی از اسپانیا نیز به او کمک کند.

اسامه، زید و پسر بزرگ‌تر او، بامداد روز پنج‌شنبه ۲۶ شهریور/ هفدهم سپتامبر، وارد مادرید شدند.

یورو‌نیوز هم گزارش کرده است که اسامه و دو فرزندش در آپارتمانی که مرکز ملی تربیت مربیان فوتبال اسپانیا در اختیار آن‌ها قرار داده است، ساکن می‌شوند.

مسئولان این مرکز گفته‌اند که از همسر و دو فرزند دیگر اسامه که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برند و قصد دارند به پدر خانواده ملحق شوند نیز استقبال خواهد شد.

تا زمانی که این مربی فوتبال سوری، زبان اسپانیایی یاد بگیرد، یکی از شاگردان این مرکز که به زبان عربی تسلط دارد، نقش مترجم اسامه عبدالمحسن را بر عهده خواهد داشت.

میگوئل آنجل گالان، مدیر مرکز ملی تربیت مربیان فوتبال اسپانیا که امکان اقامت و اشتغال اسامه در اسپانیا را فراهم کرده، به یورونیوز گفته است: «اسامه و پسرش در اولویت قرار گرفتند. آن‌ها خوش‌شانس بودند و بعد از این‌که در رسانه‌ها مطرح شدند، توانستم با آن‌ها تماس برقرار کنم اما هنوز افراد زیادی در آنجا مانده‌اند. هزاران پناهجو که به کمک ما نیاز دارند.»

A migrant carrying a child falls after tripping on a TV camerawoman (R) while trying to escape from a collection point in Roszke village, Hungary, September 8, 2015. REUTERS/Marko Djurica
A migrant falls over a child as he tries to run away from the police on a field nearby a collection point in the village of Roszke, Hungary, September 8, 2015. REUTERS/Marko Djurica

اسامه عبدالمحسن پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، در شهر دیرالزور به عنوان مربی تیم فوتبال «الفتوا» مشغول به کار بوده است.

او روز نهم سپتامبر، در حالی‌که تلاش می‌کرد خودش و پسر خردسالش را از دست پلیس مجارستان برهاند و از مرز این کشور بگریزد، با جفت‌پای پترا لازلو، فیلمبردار مجارستانی به زمین افتاد.

پخش تصاویر این اتفاق، با اعتراض‌های عمومی روبه‌رو شد و این فیلمبردار زن از کار اخراج شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    پیش پا گرفتن ؟!!

  • مهبانو

    سلام پشت پا بود. همه جا هم همین اصطلاح رو به کار بردن. جفت پا نبود. خداحافظ

  • روزبه

    اونی گه ما دیدیم اسمش «پشت پا» ست.

  • poyan

    عزیزم  پیش پا کردن درست است نه جفت پا گرفتن.