ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت محمدرضا کریمی، فعال کارگری در بندرلنگه

با گذشت دو هفته از بازداشت این فعال کارگری، او تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است و از دلایل بازداشت و اتهامات وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

محمدرضا کریمی، فعال کارگری شاغل در اداره بنادر بندر لنگه دو هفته پیش بازداشت شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که شامگاه جمعه ۲۷ شهریور خبر بازداشت این فعال کارگری را منتشر کرده، افزوده که این فعال کارگری ابتدا ۱۱ شهریور بازداشت شده و پس از ۲۴ ساعت آزاد شده است.

این کارگر هنگامی که ۱۴ شهریور برای بازپس‌گیری وسایلش به زندان مراجعه کرده، دوباره بازداشت شده است.

محمدرضا کریمی هم اکنون در زندان برازجان به سر می‌برد.

با گذشت دو هفته از بازداشت این فعال کارگری، او تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است و از دلایل بازداشت و اتهامات وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی همچنین سه‌شنبه شب ۲۴ شهریور، علی نجاتی از رهبران سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه را نیز بازداشت کردند.

مأموران اداره اطلاعات با در دست داشتن حکم دادستانی، پس از مراجعه به خانه علی نجاتی، ضمن تفتیش منزل و توقیف بعضی از وسایل مانند کیس کامپیو‌تر، او را با خود بردند.

اتهامات و دلایل بازداشت این فعال کارگری هنوز روشن نیست و مسئولان و نهادهای قضائی نیز در این‌باره اطلاعی نداده‌اند.

در ایران سندیکا‌ها و نهادهای کارگری مستقل اجازه فعالیت ندارند و فعالان کارگری مستقل همواره زیر فشار سرکوب، بازداشت و پیگرد قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 118

    […] بازداشت محمدرضا کریمی، فعال کارگری در بندرلنگه […]

  • بهنام

    این خائنین وطن فروش به شدت از اعتراضات کارگری و نهایتآ ، اعتصابات گسترده و فلج شدن بخشهای زیر بنائی ترسیده و وحشت دارند و با این بازداشتهای غیر موجه و بی جهت ، این پیام را برای دیگر فعالان کارگر محترم القاء میکنند تا مبادا دیگران هم به جمع معترضین پیوسته و شیرازه کارشان از هم بپاشد . سر انجام با اتحاد و انسجام میتوان به خواسته های بر حق و مشروع دست یافت .

  • علی

    تنها "اوپوزیسیون" جمهوری جنایت اسلامی ایران یک اعتصاب عمومی و سراسری در ایران است،وگرنه تمام فعالین کارگری براحتی گرفته و به زندان و شکنجه کشیده می شوند و در کنار اعتصابات مردم باید برای مبارزه مسلحانه با رزیم خود را آموزش دهند. این رژیم می داند که 37 سال فقط از طریق ترس و وحشت دارد حکومت می کند ،مبارزه مسلحانه این ترس را کاهش می دهد.