ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی هرگونه شعار سیاسی در حج را ممنوع کرد

ولیعهد سعودی بروز احتمالی هرگونه اختلال در مراسم حج را به «حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح» نسبت داد .

محمد بن نایف آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی، سر دادن هرگونه شعار سیاسی در حین انجام مناسک حج امسال را ممنوع کرد و اقدامات سیاسی در حج را «تلاشی برای سوء استفاده از مقدس‌ترین مکان اسلام در جهت پررنگ کردن وضعیت سوریه و یمن» خواند.

به گزارش سایت اکونومیک تایمز، محمد بن نایف، معاون اول نخست وزیر و وزیر داخلی عربستان سعودی با اعلام اینکه کسانی که در حین مراسم حج امسال اقدام به تبلیغات سیاسی کنند، بازداشت و مجازات خواهند شد، گفت: «این اقدامات اهمیتی به دین و تقدس آن و جان مردم نمی‌دهند. سیستم‌های امنیتی در بخش‌های مختلف آماده‌اند تا با هر شخصی که جان حجاج را به خطر اندازد برخورد کنند.»

ولیعهد سعودی در مراسم نماز جمعه ۱۸ سپتامبر در مکه، با توضیح اینکه اقدامات لازم جهت برقراری امنیت حج انجام گرفته است، بروز احتمالی هرگونه اختلال در مراسم حج را به «حوثی‌ها و طرفداران علی عبدالله صالح» نسبت داد و تأکید کرد که سرویس‌های امنیتی «هشیارند» و به دقت تمام سازمان‌های تروریستی را زیر نظر گرفته‌اند.

سقوط جرثقیلی در محوطه مسجد الحرام در هفته گذشته که موجب کشته شدن بیش از صد زائر شد و نیز دو عملیات تروریستی اخیر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، شایعاتی را مبنی بر پرخطر بودن مراسم حج امسال در پی داشته است.

زائران و حجاج غالباً شیعی مذهب به طور سنتی در مراسم حج تمتع هر سال اقدام به برپایی راهپیمایی می‌کنند و در آن شعارهای سیاسی سر می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    قابل توجه ***مسلمان ایرانی که در چند سال گذشته فقط میتوانستند در بیابانهای عربستان حنجره خود را جر داده و به این و آن فحش بدهند و اکنون دیگر همان مجوز نمایش مسخره هم از آنان گرفته و دیگر جرات چنین نمایشات مضحکی را ندارند .