ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: برنامه‌ای برای دیدار با اوباما نداریم

روحانی در توضیح درباره توافق هسته‌ای و نقش مخالفان و موافقان گفت که سپاه پاسداران «به آن توافقی که مورد تأیید نهادهای مسئول قرار بگیرد، احترام خواهد گذاشت.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا گفت آمریکا باید اشتباهات فراوان گذشته خود را نسبت به ایران جبران کند.

رئیس‌جمهوری ایران در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به استیو کرافت، مجری برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا که یکشنبه ۲۹ شهریور از این شبکه پخش شد، درباره احتمال دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «ما برنامه‌ای برای این کار نداریم. فکر می‌کنم خیلی قدم‌های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسیم.»

روحانی درباره شعار «مرگ بر آمریکا» و «آمریکا شیطان بزرگ است» توضیح داد که شیطان «در اصطلاح دینی ما» به قدرتی گفته می‌شود که دیگری را فریب می‌دهد و حرف‌هایش منطبق با واقعیت نیست و اضافه کرد: «آمریکا نسبت به ایران اشتباهات فراوانی در گذشته داشته که باید این اشتباهات را جبران کند.»

رئیس جمهوری احتمال آزاد کردن زندانیان آمریکایی در ایران از جمله جیسون رضاییان را منوط به آزادی ایرانیان تحت تعقیب و زندانی در آمریکا دانست و گفت: «بیشتر آن‌ها به اتهام اینکه تحریم را دور زدند و شما می‌دانید که ما از اول تحریم را غلط و نادرست می‌دانستیم و همه را تشویق می‌کریدم که تحریم را دور بزنند. چون این کار را غلط و ضد انسانی می‌دانستیم.»

روحانی اضافه کرد که زندانیان ایرانی که به دلیل دور زدن تحریم‌ها تحت تعقیب آمریکا هستند را «بی‌گناه» می‌داند و گفت که ایران انتظار دارد که دولت آمریکا تلاش خود را برای آزادی این زندانیان انجام دهد.

او توضیح داد که با وجود آنکه توافق هسته‌ای «یک قدم به پیش» برای رفع «بی‌اعتمادی» بین ایران و آمریکا شده است، «اما معنایش آن نیست که همه اختلافات حل شده باشد و یا همه بی‌اعتمادی‌ها برطرف شده باشد.»

رئیس جمهوری ایران درباره تحقق وعده‌های انتخاباتی خود و در پاسخ به این پرسش کرافت که آیا پیروزی در لغو تحریم‌ها باعث خواهد شد او به «بخشی از وعده‌های محقق نشده» خود «مثل آزادی بیان، آزادی دو رهبر اپوزیسیون در حصر و یا دسترسی‌های بیشتر به اینترنت» عمل کند، گفت که در زمینه‌ مسائل سیاسی و اجتماعی «امروز فضای دانشگاه‌های ما نسبت به دو سال پیش به مراتب آزاد‌تر و بهتر و با نشاط‌تر است و در دانشگاه‌ها اجتماعات بزرگ به پا می‌شود.»

او درباره آزادی‌های سیاسی احزاب و رسانه‌ها گفت که احزاب و تفکرات مختلف «نطق‌های خودشان را ایراد می‌کنند» و در رسانه‌ها «آزادی بیشتری نسبت به گذشته احساس می‌شود.»

روحانی درباره راه حل عملی برای بحران سوریه گفت که امکان پذیر نیست که در جنگ با تروریست‌ها از دولت آن کشور پشتیبانی و به آن کمک نکنیم و تشریح کرد: «البته بعد از اینکه با تروریسم مبارزه شد و یک فضای امنی بوجود آمد، آن وقت زمان آن است که بگوییم درباره قانون اساسی و یا حکومت آینده بحث و صحبت شود و گروه‌های موافق و مخالف پای میز مذاکره بنشینند.»

رئیس جمهوری ایران در توضیح درباره توافق هسته‌ای و نقش مخالفان و موافقان آن گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «به آن توافقی که مورد تأیید نهادهای مسئول قرار بگیرد، احترام خواهد گذاشت.»

قرار است رئیس جمهوری ایران پنجشنبه، دوم مهر ماه به مدت پنج روز برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یکی را در ده راه نمیدادند سراغ کدخدا را میگرفت . حالا نقل این کلاغ بنفش شده که در هیچ دهی راهش نمیدهند و پر مدعا هم هست و برای این و آن شاخ و شانه میکشد .. این خائنین وطن فروش همگی سرا پا یک کرباسند و هیچ فرقی بین این مهره امنیتی رژیم با آن تدارکاتچی قبلی نظلم و به اصطلاح ( اصلاح طلب ) وجود ندارد .

  • بابک

    روحانی: «برنامه‌ای برای دیدار با اوباما نداریم» ! ـ با پوتین چطور؟ روحانی : «آمریکا نسبت به ایران اشتباهات فراوانی در گذشته داشته که باید این اشتباهات را جبران کند.»! ـ روسیه چطور؟ اشتباه که چه عرض کنم، جنایتها، خیانتها، تجاوزها، آسیب ها و خسارت های روسیه به ایران در 200 اخیر آیا جبران شدنی است؟ دشمن جنایتکار و خطرناک دیوار به دیوار را دوست استراتژیک میخوانید و آدرس دشمن را در جای دیگر میدهید ! همانطور که اسرائیل را بی آنکه ادعای ارضی نسبت به ایران داشته باشد دشمن می خوانید ولی حکومت بعثی سوریه عضو کنفرانس 6 + 2 خلیج فارس را که سیاست رسمی ضد ایرانی دارد دوست میخوانید و آنهمه از پول ملت گرسنه ایران برای حفظ آن هزینه میکنید! دلار را در بودجه سال آینده 3100 تومان میگذارید ولی برای حکومت بعثی سوریه آن همه هزینه ارزی می کنید و تازگی تنک و هلی کوپتر و هواپیما و سلاحهای سنگین دیگر هم میخرید! البته دوستان ملت ایران دشمنان نظام مقدس(!) شما هستند و دشمنان ایران دوست حکومت ولایت فقیه. ولی امر مسلمین جهان(!) میگوید به امریکا نباید اعتماد کرد ولی رفتار و سیاستش با منافع و سیاست حکومت جنایتکار روسیه، دشمن تاریخی ایران ، در هماهنگی است. از همین جهت کشتار مردم چچن را بروی خود نمی آورد و بجای 50٪ سهم ایران از دریای خزر حتی 20٪ یعنی یک پنجم هم بنمیگیرد و به 12 و نیم درصد رضایت میدهد و دلواپسان و سپاه پاسدارن و امت حزب اله حاضر در صحنه هم استقبال و ستایش کردند !