ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از نحوه بازسازی خانه مهدی اخوان ثالث

شهرداری تهران خانه مهدی اخوان ثالث در یکی از کوچه های اطراف خیابان زرتشت در تهران را بازسازی کرده، اما هیچگونه نشانی از این شاعر در خانه – موزه آتی او وجود ندارد.

شهرداری تهران خانه مهدی اخوان ثالث، شاعر پرآوازه ایرانی در یکی از کوچه های اطراف خیابان زرتشت در تهران را بازسازی کرده، اما هیچگونه نشانی از این شاعر در خانه – موزه آتی او وجود ندارد.

خانه بازسازی شده مهدی اخوان ثالث، بی هیچ نشانی از او

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در انتقاد از نحوه بازسازی خانه مهدی اخوان ثالث در خیابان زرتشت غربی گفته است: «به نظر می‌رسد که در مرمت و بازسازی [این خانه]، به اهمیت تاریخی آن توجهی نشده است.»

خانواده مهدی اخوان ثالث نیز از نحوه بازسازی خانه انتقاد کرده اند و خواهان تغییراتی در خانه – موزه او شده اند.

در سال ۱۳۹۰ خانه مهدی اخوان ثالث که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بود در آستانه ویرانی قرار داشت. شهرداری تهران این خانه را خرید و آن را بازسازی کرد.

مهدی اخوان ثالث با تخلص م. امید از بزرگ ترین شاعران معاصر ایران پس از نیماست. مهدی اخوان اخوان در اشعاری مانند «زمستان» و «باغ بی‌برگی» یأسی که جامعه‌ ایران بعد از کودتای ۲۸ مرداد و سرکوب نهضت ملی را دربرگرفته بود بیان کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۷۳ در یکی از دیدار‌هایش با مسئولان فرهنگی کشور درباره مهدی اخوان ثالث می‌گوید پس از انقلاب با او تماس گرفته و تلاش کرده او را به همکاری با جمهوری اسلامی ترغیب کند. اما اخوان پاسخ داده: «بنای ما بر این است که همیشه بر سلطه باشیم نه با سلطه!»

آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید: «گوشی را گذاشتم و تا آخر هم سراغ او نرفتیم.»

به گفته فرج سرکوهی، منتقد و روزنامه‌نگار پس از گفت‌و گوی تلفنی علی خامنه‌ای با مهدی اخوان ثالث، حقوق بازنشستگی اخوان قطع شد و عده‌ای هم در خیابان او را کتک زدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.