ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا ۱۲۰ هزار پناهجو را در بین کشورهای عضو تقسیم می‌کند

بر اساس این طرح، پناهجویان تازه وارد به اروپا از کشورهای ایتالیا، یونان و مجارستان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اسکان منتقل خواهند شد.

اکثریت قریب به اتفاق وزرای داخلی اتحادیه اروپا به طرح تقسیم ۱۲۰ هزار پناهجو در بین کشورهای عضو این اتحادیه رأی آری دادند.

به گزارش سایت جهانی بی‌بی سی، عصر سه‌شنبه ۲۲ سپتامبر/ ۳۱ شهریور، اکثریت قریب به اتفاق وزرای داخلی اتحادیه اروپا در نشستی که به منظور رسیدگی به بحران اسکان پناهجویان تشکیل شد با طرح تقسیم پناهجویان بین کشورهای عضو این اتحادیه موافقت کردند.

بر اساس این طرح، پناهجویان تازه وارد به اروپا از کشورهای ایتالیا، یونان و مجارستان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اسکان منتقل خواهند شد.

در بین نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها چهار کشور مجارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی با این طرح مخالفت کردند.

این طرح در طول دو سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

پارلمان مجارستان نیز قانونی را به تصویب رسانده که این اجازه را به نیروهای مسلح این کشور می‌دهد که به سمت پناهجویان گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور پرتاب کنند.

تعداد کثیری از پناهجویان نیز که برای ورود به اتحادیه اروپا وارد یونان شده‌اند شب گذشته و امروز را در زیر بارش شدید باران سپری کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    پس همانگونه که حدس زده بودم جناب Behrouz هم پناهنده از آب در آمد . بیخود نیست که در این اواخر چقدر نسبت به سیل پناهجویان تعصب منفی و واکنش نژاد پرستانه نشان دادند . البته جای تعجب است که شما که خودتان پناهنده هستید چرا از ورود پناهندگان دیگر به شدت عصبانی و ناراحتید ؟ شما خودتان به چه دلیل وطنتان را ترک کرده اید ؟ آیا واقعآ جانتان در خطر بوده و یا تنها به دلایل اقتصادی و شروع یک زندگی راحت تر به غرب رفته اید ؟ هر وقت پیش وجدان خودتان دلایل واقعی را مرور کرده و به نتیجه رسیدید آنوقت به دیگر پناهجویان و پناهندگان شدیدآ انتقاد کنید ، چرا که آنها هم به همان دلایلی که شما مجبور به ترک وطن خود شده اید ، مجبور شده اند خانه و کاشانه خود را ترک کنند و مانند شما انسان بوده و حق زندگی دارند . باید خود را با دیگران مطابقت دهید ، همانطور که دیگران خود را با شمای جهان سومی مطابقت دادند و اگر موفق به تطبیق نشوید هم هیچ راه فراری به هیچ جائی ندارید . آنها هم نیاز به همدردی شما ندارند ولی لااقل نمک بر زخمهای آنان نپاشید .

  • faryad

    ۱۲۰ هزار پناهجو ؟ حدود نیم میلیون قبلا به اروپا رسیده اند و اگر همچنان از اسد حمایت کنند٬ میلیونها دیگر به اروپا پناه خواهند برد....

  • Behrouz

    از ایران فرار کردیم به امید زندگی به دور از اسلام که توحش، بربریت، تروریسم،.......است. برخلاف اکثر ایرانیان (۲۴ ساعت ناراضی، فحش و ناسزا به امپریالیسم جهانخوار آمریکا ــــ چین و روسیه خوب هستند ـــ و چند فحش و ناسزا به صهیونیسم و از این قبیل پرت و پلاها) سپاسگزار وعاشق دمکراسی بوده و توأم شد با کار جدید و اضافه کردن یک زبان دیگر و خلاصه اینکه گفتیم که راحت شدیم. شوربختانه سیل "پناهجویانی" از این قبیل شهر آرام ما را دارند به جهنم جهان سومی ****** که از آنجا آمده اند تبدیل میکنند. سوأل اینست حال از دست اینها به کجا فرار کنیم؟ و چطور میشود همدردی با دشمنی داشت که کمر به نابودی شهر، خانواده و کشوروتمدن غرب بسته است. من که همدردی ندارم. امید اینکه این نوشته ساده دچار سانسور نشود.