ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای مدیر عامل شرکت فولکس واگن در پی رسوایی «تولید گازهای گلخانه‌ای»

شرکت فولکس واگن از سوی مقامات آمریکایی به دلیل «دست‌کاری در سیستم سنجش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای» تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

مارتین وینترکورن، مدیر عامل شرکت فولکس واگن، چهارشنبه ۲۳ سپتامبر/ اول مهر، با بر عهده گرفتن مسئولیت «رسوایی تولید گازهای گلخانه‌ای» از مقام خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اجرایی شرکت خودروسازی فولکس واگن مسئولیت «تقلب و ناراستی» در عرضه خودروهای دیزل این کارخانه و خسارت بسیاری که به اعتبار خودروسازان زده است «که می‌تواند بر اقتصاد آلمان تأثیر بگذارد» را بر عهده گرفت.

مدیر عامل مستعفی فولکس واگن، در نامه استعفای خود تأکید کرده است که از نابسامانی‌های بخش‌های زیر دست خود بی‌خبر بوده و در رسوایی اخیر شخصاً نقشی ایفا نکرده است.

شرکت فولکس واگن از سوی مقامات آمریکایی به دلیل «دست‌کاری در سیستم سنجش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای» تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

پس از شکایت ایالات متحده از این شرکت، کشورهای فرانسه و آلمان نیز تحقیق در مورد خودروهای دیزل این شرکت و وجود «تقلب مشابه» در کشور خود را آغاز کرده‌اند.

شرکت فولکس واگن دارای ۲۹ کارخانه و ۲۷۴ هزار کارمند و کارگر است.

وینترکورن از سال ۲۰۰۷ مقام مدیریت ارشد اجرایی این شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی را به عهده داشت.

از آغاز انتشار رسوایی فولکس واگن در چند روز اخیر، ارزش سهام این شرکت ۳۰ درصد افت داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حالا اگر در ایران بود به مدیر عاملش یک پست بالاتر میدادند و مدح و ستایشش را میکردند . خدا از سر تقصیرات احمدی نژاد و مسعود میر کاظمی نگذرد که دستور تولید بنزین پتروشیمی را دادند و با آلودگی بسیار شدید هوا هزاران نفر را به انواع بیماریهای کشنده ریوی و فلبی عروقی و سرطان دچار نمودند و الان هم کسی کاری به کارشان ندارد .