ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کابینه جدید یونان به دلیل «یهودی‌ستیزی» مجبور به استعفا شد

کامنوس پیش‌تر نیز اتحادیه اروپا را به اردوگاه مرگ نازی‌ها در آشویتس تشبیه کرده بود و در وبلاگی مدعی شده است که یهودیان در حادثه ۱۱ سپتامبر نقش داشته‌اند.

دیمیتریس کامنوس، عضو راست‌گرای کابینه جدید دولت ائتلافی یونان پنجشنبه ۲۴‌سپتامبر/ دوم مهر به دلیل اظهار نظر یهودی‌ستیزانه مجبور به استعفاء شد.

به گزارش شبکه جهانی بی‌بی سی، دیمیتریس کامنوس، نماینده حزب راست‌گرای یونانیان مستقل در کابینه ائتلافی الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، یک روز پس از آنکه در مقام معاونت وزارت زیرساخت‌ها، حمل و نقل و شبکه‌ها منصوب شد، به دلیل انتقادات تندی که به اظهار نظر اخیر او که به «یهودی ستیزی» تعبیر شده است، مجبور شد که استعفاء دهد.

کامنوس به تازگی عکسی از سر در آشویتس، اردوگاه کار اجباری نازی‌های آلمان، در حساب فیس بوک خود منتشر کرد و کلمات بالای سر در را عوض کرد و نوشت: «ما در اروپا می‌مانیم.»

آشویتس بزرگ‌ترین، مجهز‌ترین و مخوف‌ترین اردوگاه کار احباری آلمان نازی در غرب شهر کراکوف لهستان در دوران اشغال این کشور توسط نازی‌های آلمان ساخته شد و شامل اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی بود.

این اردوگاه در سال ۱۹۴۵ به وسیله نیروهای ارتش سرخ شوروی آزاد شد و روز آزادی آن توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به عنوان روز بین المللی «یادبود هولوکاست» نام‌گذاری شد.

بر سر در این اردوگاه نوشته شده بود: «کار شما را آزاد می‌کند.»

کامنوس پیش‌تر نیز اتحادیه اروپا را به اردوگاه مرگ نازی‌ها در آشویتس تشبیه کرده بود و در وبلاگی مطالبی ضد یهودی نوشته و مدعی شده است که یهودیان در حادثه ۱۱ سپتامبر نقش داشته‌اند.

پانوس کامنوس، رهبر حزب راست‌گرای یونانیان مستقل و مؤتلف حزب چپ‌گرای سیریزا در تشکیل دولت، خواهان برکناری دیمیتریس کامنوس شد و از او خواست «تا آشکار شدن حقیقت» از مقام خود استعفا دهد.

دیمیتریس کامنوس ادعا کرده است که حساب‌های فیس بوک و تویی‌تر او توسط کس دیگری به روز شده است اما توضیح داد: «من نژادپرستی، همجنسگراستیزی و یهودی‌ستیزی را محکوم می‌کنم اما کشور من به سوی یک هولوکاست اقتصادی پیش می‌رود.»

کمیته مرکزی جامعه یهودیان یونان فراخوان فوری تظاهرات در اعتراض به اظهارات این عضو کابینه سیپراس داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    های هیتلر برادر احمدی نژاد!