ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده اتحادیه اروپا از کمپ پناهجویان صربستان بازدید کرد

با بالا گرفتن اختلافات بین دو کشور صربستان و کرواسی، تعداد کثیری از پناهجویان روزهای متمادی است که در مرز دو کشور گیر افتاده‌اند.

یوهانس هان، کمیسر «سیاست همسایگی اروپا و مذاکرات توسعه» به نمایندگی از رهبران اتحادیه اروپا، جمعه ۲۵ سپتامبر/ سوم مهر برای بررسی وضعیت پناهجویان در کمپ‌های مرزی کشورهای عضو اتحادیه، وارد منطقه مرزی صربستان و کرواسی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نماینده اتحادیه اروپا به همراه الکساندر ووچیچ، نخست وزیر صربستان، به منطقه مرزی صربستان و کرواسی رفت تا شرایط پناهجویانی که چندین روز است به دلیل بسته شدن مرز کرواسی در این محدوده صفر مرزی مانده‌اند را بررسی کند.

یوهانس هان پیش از بازدید از این منطقه از تلاش‌های صربستان در مدیریت بحران پناهجویان تقدیر کرد و گفت که اتحادیه اروپا در حل این بحران از صربستان حمایت می‌کند.

با بالا گرفتن اختلافات بین دو کشور صربستان و کرواسی، تعداد کثیری از پناهجویان روزهای متمادی است که در مرز دو کشور گیر افتاده‌اند. کرواسی مسیر عبور کمک‌های بهداشتی و غذا را نیز بر این پناهجویان بسته است.

دولت کرواسی، صربستان را متهم به «هدایت پناهجویان» به سمت مرزهای این کشور می‌کند. مقامات صربستان نیز طی هفته گذشته بار‌ها با «نژادپرستانه» خواندن رفتار دولت کرواسی با مسأله بحران پناهجویی، از سیاست‌های این کشور همسایه انتقادات شدیدی کرده‌اند.

بر اساس آخرین تصمیم‌گیری رهبران اتحادیه اروپا در نشست روز سه‌شنبه، کشورهای عضو این اتحادیه موظف‌اند که در طرح تقسیم ۱۲۰ هزار پناهجو شرکت کنند.

چهار کشور جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و رومانی با این طرح مخالفت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.