ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویری از وحشت و امید

کودکی سوری وارد شهر پاساو در جنوب آلمان می‌شود. حاصل انتظار طولانی او در صف ثبت نام پناهجویان یک نقاشی‌ست؛ تصویری که دیدنش زبان را بند می‌آورد.

کودکی سوری وارد شهر پاساو در جنوب آلمان می‌شود. حاصل انتظار طولانی او در صف ثبت نام پناهجویان یک نقاشی‌ست؛ تصویری که دیدنش زبان را بند می‌آورد.

این تصویر توسطه پلیس فدرال در ایالت بایرن از طریق توئیتر با هشتگ «زبان قاصر» (sprachlos) منتشر شده است. چه داستانی در پس این تصویر است؟ فابیان هوپه، سخنگوی پلیس فدرال در بایرن روز چهارشنبه ۲۴ سپتامبر در شهر پاساو بود و از این نقاشی عکس گرفت. او برای همه سوال‌های بینندگان این نقاشی جوابی ندارد اما شرح ماجرا، می‌تواند کمی کمک کند.

در شهر پاساو برای ثبت‌نام پناهندگان انباری اجاره شده است که متقاضیان باید بین چهار تا شش ساعت در صف منتظر بمانند تا نوبت‌شان برسد. برای همین مقامات آلمانی مقداری لوازم نقاشی در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند تا ملال انتظار را کم کنند.

بعضی از بچه‌ها نقاشی‌هایشان را به پلیس‌ها می‌دهند و بعضی‌ها هم همان‌جا روی زمین می‌گذارند. ماموران پلیس از دیواری به عنوان نمایشگاه نقاشی استفاده می‌کنند و این تصویر یکی از آن نقاشی‌هاست.

این نقاشی متعلق به کدام کودک است؟ در قسمت پایین و سمت راست تصویر، نام «محمد نور» به چشم می‌خورد. فابیان هوپه در مورد اینکه همراهان این کودک چه کسانی هستند و خودش در چه وضعیتی است، جوابی ندارد. هیچ کدام از پلیس‌ها متوجه نقاش این تصویر نشدند. محمد نور ثبت‌نام کرده و به محلی دیگر منتقل شده است، احتمالا او در اقامتگاه‌های اولیه سکونت در «دگندورف» یا «تسیردورف» به سر می‌برد. شاید هم در جایی بسیار دورتر، مانند هزاران بچه‌ای که در هفته‌های گذشته وارد آلمان شده‌اند.

در توئیتر، بسیاری از کاربران از دیدن نقاشی شوکه شده‌اند: «چه بلاهایی سر این بچه اومده که اینجوری نقاشی کرده؟»، «وای، وقتی یه بچه چنین نقاشی‌ای می‌کشه، باید واقعا چیزای وحشتناکی رو تجربه کرده باشه.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهروز

    خیلی احساساتی بود۰ شاید برای نشان دادن همه جوانب بد نبود عکسهائی نیز از این موجودات که به میزبانان خود نشان میدهند چگونه سر از تن آنها جدا خواهند کرد چاپ میکردید. شاید عکسهائی از مردم وحشت زده شهر از هجوم و اشغال شهرشان. مرگ خوب است ولی برای همسایه؟ اینها که دشمن مسیحیت، یهودیت و تمام مظاهر غرب هستند بعد از تبدیل اروپا ی مسیحی به سوریه، عراق، افغانستان، سومالی،........کجا را دارند که ویران کنند؟