ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ارشد گارد مرزی عربستان در مرز یمن کشته شد

بر اثر اصابت موشک از خاک یمن به یک پایگاه نظامی عربستان، سرهنگ «حسن غشوم عقیلی»، فرمانده گارد مرزی این کشور و یک سرباز سعودی کشته شدند

عربستان سعودی می‌گوید در پی آتشبار سنگین شیعیان حوثی و اصابت خمپاره در مرز یمن با عربستان، حسن غشوم عقیلی، یکی از فرماندهان ارشد گارد مرزی عربستان به همراه یک سرباز سعودی کشته شد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان ۲۶ سپتامبر/ چهارم مهر اعلام کرد: «بر اثر اصابت موشک از خاک یمن به یک پایگاه نظامی در در منطقه حرث در استان جیزان عربستان، سرهنگ حسن غشوم عقیلی، فرمانده گارد مرزی این کشور به همراه یک سرباز سعودی دیگر کشته شدند.

در این حمله چهار سرباز سعودی نیز زخمی شدند.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی منطقه از ماه مارس سال جاری حملات گسترده‌ای را در یمن آغاز کردند. هدف از حملات ائتلاف کشورهای عرب بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری این کشور به قدرت در یمن است.

در حال حاضر نیروهای حامی عربستان به دنبال پس گرفتن صنعا، پاییتخت یمن از شبه نظامیان حوثی هستند.

سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد که از ماه مارس، زمان آغاز حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن، ۴۰۰ کودک در این کشور کشته شده‌‌اند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد تاکنون در جنگ یمن چهار هزار و ۳۰۰ نفر کشته شده‌اند که نیمی از آن‌ها غیرنظامی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    یکی از مسئولان طواف دادن زائران ایرانی گفته است که حدود 300 زائر ایرانی برخلاف آموزش های داده شده عمل کرده و در جهت خلاف مسیر دیگر زائران به حرکت در آمدند. حرکت برخلاف مسیر موجی از حاجیان باعث برخورد ناگهانی و ایجاد ازدحام در خیابان 204 مشعر منا شد. به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از مسئول طواف زائران ایرانی، حرکت 300 زائر ایرانی خلاف سیر حرکت مشخص شده در محل مراسم دلیل اصلی ایجاد ازدحام و حادثه بود. طبق گفته این مسئول این مجموعه 300 نفری بامداد پنجشنبه مستقیم از مزدلفه به سوی رمی جمرات به حرکت درآمدند. در صورتی که طبق آموزش های داده شده این افراد می بایست در چادرهایشان توقف می کردند تا زمان حرکت آنها از مسئولان ذی ربط مشخص می شد اما این مجموعه برخلاف دستورات ارائه شده عمل کرده و در جهت مخالف سیر دیگر زائران قرار گرفتند. حرکت حجاج ایرانی در مسیر مخالف با حرکت دیگر حجاج برای ادای فریضه «رمی جمارات» همزمان بود به همین دلیل ازدحام بوجود آمد و تعدادی از حاجیان از جمله 131 زائر ایرانی جان خود را از دست دادند. این مسئول افزود:« هنگامی که ازدحام ایجاد شد این مجموعه 300 نفر در مسیر حرکت دهها هزار حاجی توقف کرد و این توقف به زیادتر شدن ازدحام منجر شد. سرلشکر منصور الترکی سخنگوی رسمی وزارت کشور سعودی روز پنجشنبه گفت یکی از مهمترین دلایل وقوع حادثه مراسم مکه، حرکت شماری از زائران در خیابان 204 برخلاف سیر حرکت زائرانی که از خیابان 223 به سوی رمی حجرات می رفتند امری که منجر به برخورد ناگهانی، ایجاد ازدحام وحادثه شد.