ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰هزار پیکارجوی خارجی به صفوف داعش پیوسته‌اند

با وجود عملیات نیروهای ائتلاف، داعش هم‌چنان به جذب نیرو مشغول است. پوتین و اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل در باره راه‌کارهای جدید مقابله با «دولت اسلامی» سخنرانی می‌کنند.

با وجود عملیات نیروهای ائتلاف، داعش هم‌چنان به جذب نیرو مشغول است. سرویس‌های اطلاعاتی آمربکا می‌گویند ۳۰هزار خارجی و تبعه‌های کشورهای غربی در میان رزمندگان داعش هستند.  پوتین و اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل در باره راه‌کارهای جدید مقابله با داعش سخنرانی می‌کنند.

ISIS

«دولت اسلامی» موفق شده با یارگیری‌های جدید به ویژه از بین داوطلبان خارجی به تعداد نفرات خود بیفزاید. روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از محافل امنیتی و قضایی آمریکا می‌نویسد ۳۰هزار شبه‌نظامی خارجی در میان گروه‌های جهادی در سوریه و عراق حضور دارند. بسیاری از این عده، شهروندان کشورهای غربی هستند.

در هفته‌های گذشته ارتش آمریکا متهم شده است به این که خطر داعش را دستکم گرفته و در اعلام موفقیت مبارزه با داعش نیز مبالغه کرده است. سندی که روز سه‌شنبه ۲۲ سپتامبر در کنگره امریکا ارائه شد، نشان می‌دهد که با گذشت یک سال از عملیات ائتلاف ضد داعش و بمباران مواضع دولت اسلامی، تغییری در یارگیری و جذب نیرو برای این گروه تروریستی روی نداده است.

موضوع سوریه و تحرکات داعش، محور سخنرانی‌های دبیرکل سازمان ملل و روسای کشورها در مجمع عمومی این نهاد در نیویورک خواهد بود. سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر، اوباما اجلاس بین‌المللی مبارزه با «داعش» و سایر گروه‌های افراطی را افتتاح می‌کند. قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز طرح مبارزه مشترک بین‌المللی علیه داعش را با تاکید بر لزوم مشارکت نیروهای منطقه‌ای در این مبارزه به مجمع عمومی ارائه دهد.

فرانسه مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد

نیروی هوایی فرانسه در این میان برای نخستین مرتبه مواضع داعش در سوریه را هدف گرفت. یکشنبه ۲۷ سپتامبر، دفتر ریاست جمهوری فرانسه بدون ذکر جزییات دیگر، از عملیات جنگنده‌های فرانسوی در سوریه خبر داد و اعلام کرد: «این ماموریت در هماهنگی با شرکای ما در منطقه برای مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام شد.»

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه اوایل سپتامبر از پرواز هواپیماهای تجسسی این کشور در سوریه و احتمال عملیات هوایی علیه جهادگرایان در سوریه خبر داده بود. در پایان اوت نیز بریتانیا برای اولین مرتبه مواضع بنیادگرایان در سوریه را بمباران کرده بود. هر دو کشور قبلا تنها در عراق با ائتلاف جهانی ضد داعش همکاری داشتند و از مداخله در جنگ داخلی سوریه پرهیز می‌کردند.

ورود بریتانیا و فرانسه به عرصه مقابله نظامی با داعش در سوریه در حالی است که روسیه به تازگی حضور نظامی خود در سوریه را تشدید کرده است. پوتین نیز آماده است به نیروی هوایی روسیه دستور بمباران مواضع داعش را بدهد.

روسیه و ایران، آخرین حامیان و متحدان اسد شناخته می‌شوند. آمریکا تا کنون با حمایت روسیه از اسد مخالفت ورزیده اما به تازگی اعلام کرده که برای همکاری‌های تاکتیکی نظامی با روسیه در منطقه آمادگی دارد. به دلیل تشدید خطر داعش، بحث ادامه حضور اسد در رهبری سوریه و لزوم مذاکره با او برای مقابله مشترک با داعش، طنین بیشتری در مجامع بین‌المللی می‌یابد.

خبرگزاری روسی «اینترفاکس» می‌نویسد روسیه، ایران، سوریه وعراق برای مقابله با "داعش" مرکز مشترکی جهت تبادل اطلاعات با یکدیگر ایجاد کرده‌اند. این مرکز قرار است در آینده، عملیات مشترک نظامی این کشورها را هماهنگ کند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرده که اگر روسیه در سوریه دخالت نمی‌کرد، تعداد پناهجویان در اروپا به مراتب بیشتر از شمار فعلی و وضعیت سوریه «بدتر از لیبی» می‌شد. رئیس جمهور روسیه می‌گوید اکثر پناهجویان سوری، کشورشان را از ترس داعش و گروه‌های افراطی اسلامی ترک کرده‌اند نه از ترس ارتش اسد.

دولت اوباما نیز از آمادگی برای مذاکره با ایران در مورد وضعیت جنگ داخلی سوریه خبر داده است. وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا جمعه ۲۵ سپتامبر گفت که انتظار دارد در نشست‌های جانبی اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، موضوع سوریه در دستور کار گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف و جان کری قرار گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    البته اصلآ عجیب نیست که آمریکا در مورد خطر داعش را دست کم گرفته و اعلام نکرده است ، چرا که این جزو سیاستهای کثیف دولت آمریکا و نقشه ای دراز مدت جهت ایجاد بحرانی بزرک در خاورمیانه و دست پیدا نمودن به اهداف کثیف آمریکاست . تمامی این جنایتکاران و خائنین وطن فروش در حکومت ننگین جمهوری اسلامیک هم مزدور و جیره خوار همین شیطان بزرگ و انگلیس مکار هستند و دقیقآ اوامر دیکته شده این دولتهای اسثسمار گر را اجرا می نمایند .