ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمخانی: ربودن برخی از مسئولان نظام در حادثه منا غیرواقعی است

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این شایعه را که در حادثه منا برخی از فرماندهان نظامی و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان، ربوده شده‌اند رد کرد و آن را «غیرواقعی» خواند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این شایعه را که در حادثه منا برخی از فرماندهان نظامی و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان، ربوده شده‌اند رد کرد و آن را «غیرواقعی» خواند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی

شمخانی روز چهارشنبه ۸ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «ربودن برخی فرماندهان نظامی و رکن‌آبادی در حادثه منا تحلیل ذهنی و غیرواقعی است.»

او دلیل انتشار چنین خبرهایی را «همکاری» کشورهای عربی با اسرائیل دانست و گفت: «همین موضوع باعث شده تا چنین شک و ظن‌هایی صورت گیرد، اما این‌گونه نیست که این حادثه تعمدی باشد و بیشتر ناشی از بی‌کفایتی و ناکارآمدی سیستم‌های مدیریتی بوده است.»

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز سه‌شنبه ۷ مهرماه مفقود شدن گروهی از مسئولان جمهوری اسلامی در حادثه منا را «ظن‌برانگیز» خواند و گفت: «برخی افراد رده بالای ما در این حادثه مفقود یا کشته شدند و عربستان باید جهت پیگیری این موضوع و اقدامات مربوط به آن اقدامات لازم را انجام دهد.»

روز یکشنبه ۵ مهرماه «بولتن نیوز» به نقل از سایت عربی «نهرین‌نت» نوشت «شماری از دیپلمات‌ها گزارش‌های اطلاعاتی اولیه‌ای را رد و بدل می‌کنند که بر اساس آن احتمالاً موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) و سازمان اطلاعات عربستان برای یک عملیات اطلاعاتی حساب‌شده تدارک دیده بودند تا شماری از مسئولان ایرانی از جمله تعدادی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سفیران و کارمندانی را که در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی کار می‌کنند بربایند.»

این گزارش نام گروهی از این افراد را اعلام کرد، از جمله غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان، از افراد مهم در دفتر علی خامنه‌ای و از کسانی که بر اسرار مسلح کردن حزب‌الله لبنان توسط ایران آگاه است، علی‌اصغر فولادگر رئیس دفتر مطالعات راهبردی سپاه پاسداران، حسن دانش، فواد مشغلی، عمار میرانصاری، حسن حسنی و شمار دیگری از نیروهای سپاه پاسداران.

گزارش «نهرین‌نت» اما از سوی رسانه‌های معتبر و مستقل تأیید نشد.

علی شمخانی در مورد حفاظت از مسئولان حکومتی در چنین سفرهایی، سفر حج را یک «حق شرعی» خواند که به‌گفته او نمی‌توان مانع از آن شد.

او افزود: «این‌که مسئولان ما بدون تأمین امنیت به سفرهایی مثل حج مشرف می‌شوند نشان‌دهنده این است که آن‌ها به‌صورت یکسان به حج می‌رفتند.»

این در حالی است که به گزارش شبکه العربیه مقامات عربستان سعودى می‌گویند غضنفر رکن‌آبادی با نام و گذرنامه دیپلماتيک خود وارد سعودی نشده و با اسم و گذرنامه ديگرى به حج آمده است.

حادثه منا روز پنج‌شنبه ۲۴ سپتامبر / دوم مهرماه رخ داد. بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی ایران، آمار کشته‌شدگان ایرانی در این حادثه ۲۳۹ نفر و شمار مفقودان ۲۴۱ نفر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    البته بعید هم نیست این مزدوران و جیره خواران نظام منحط ولایت وقیه طی یک عملیات حساب شده به چنگ نیروهای اطلاعاتی و ضد تروریسم عربستان افتاده باشند . هر کدام از این نوکران و دست بوسان ولی امر دزدان جهان ، خود به تنهائی مانند جعبه سیاه بسیاری از رازهای نامکشوف جنایات و اسرار مخوف حکومت ننگین اسلامی می باشند و ممکن است افشای آن برای حضرات تهران نشین بسیار گران تمام شود . به امید نابودی عوامل ظلم و جور در ایران و در راس آن علی خامنه ای جنایتکار و دیکتاتور و ریشه کن شدن اسلام ناب محمد کذاب .