ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمع‌آوری مانتوهای آستین کوتاه و جلوباز از مغازه‌های اصفهان

ابراهیم خطابخش، رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان خبر داده مانتوهای آستین کوتاه یا جلوباز که او آن‌ها را «لباس‌های نامناسب» نامیده از مغازه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

ابراهیم خطابخش، رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان خبر داده مانتوهای آستین کوتاه یا جلوباز که او آن‌ها را «لباس‌های نامناسب» نامیده از مغازه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

خطابخش، امروز پنج‌شنبه ۹ مهر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته لباس‌هایی که روی آ‌ن‌ها نوشته‌ها و عکس‌های «نامناسب و ضد اخلاق اسلامی» چاپ شده است، نیز جمع‌آوری می‌شود.

به گفته او، جمع‌آوری این لباس‌ها به دلیل ابلاغیه دولت است.

حدود یک ماه پیش نیز ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران خبر داده بود پوشاکی که با «نشان‌های غیراخلاقی و نامتعارف یا مبتذل» در مغازه‌های تهران عرضه شده، جمع‌آوری می‌شوند.

دخالت در نوع پوشش زنان و مردان در ایران، تحت عنوان قانون «حجاب و عفاف» و همچنین «امر به معروف و نهی از منکر» انجام می‌شود.

دخالت سپاه، بسیج و انصار حزب‌الله برای کنترل پوشش زنان و جوانان از چند دهه اخیر در ایران انجام می‌شود.

از نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حجاب اسلامی به دستور آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب اجباری شد و از سال ۱۳۶۲ قانون حجاب اجباری به تصویب مجلس ایران رسید. از آن زمان تاکنون حکومت ایران به مطالبات زنان برای آزادی پوشش پاسخ نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.