ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست کارشناسان نظامی آمریکا و روسیه برای مقابله با داعش

وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در نیویورک اعلام کردند که کارشناسان نظامی دو کشور هر چه سریع‌تر در پیوند با حملات هوایی علیه «دولت اسلامی» (داعش) در خاک سوریه هماهنگ خواهند شد.

جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در نیویورک اعلام کردند که کارشناسان نظامی دو کشور هر چه سریع‌تر در پیوند با حملات هوایی علیه «دولت اسلامی» (داعش) در خاک سوریه هماهنگ خواهند شد.

تصمیم به نشست فوری کارشناسان نظامی آمریکا و روسیه در حالی گرفته شده است که ایالات متحده و ناتو به حملات هوایی روز چهارشنبه روسیه در خاک سوریه انتقاد کرده و گفته‌اند معلوم نیست که روسیه چه اهدافی را بمباران کرده است.

جان کری که به‌همراه سرگئی لاوروف در کنفرانس رسانه‌ای شرکت کرده بود، گفت: «ما در مورد نیاز حال حاضر به توافق رسیدیم، در اسرع وقت گفت‌وگویی در سطح نظامی برای فرونشاندن این کشمکش برگزار خواهد شد.»

وزیر خارجه آمریکا گفت نشست کارشناسان نظامی دو کشور احتمالاً از امروز، پنج‌شنبه یکم اکتبر / ۹ مهر آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر / ۸ مهر ابتدا شورای فدراسیون روسیه درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور برای استفاده از نیروهای مسلح روسیه در خارج از کشور، از جمله سوریه را تأیید کرد و سپس بعد از ظهر چهارشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور حملات خود به مواضع گروه داعش در سوریه را آغاز کردند.

بر اساس اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حملات هوایی روسیه دست‌کم ۲۷ غیرنظامی کشته شده‌اند. مخالفان رژیم بشار اسد از کشته شدن بیش از ۳۵ نفر، از جمله کودکان و زنان خبر داده‌اند. مسکو این خبرها را تکذیب می‌کند.

جان کری پس از دیدار با سرگئی لاوروف اعلام کرد که به‌رغم نگرانی‌های ایالات متحده از حملات هوایی روسیه، طرح‌ها و ایده‌هایی را با لاوروف در میان گذاشته است، از جمله پیشبرد یک روند سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ سوریه.

به‌گفته وزیر خارجه آمریکا این طرح‌ها بین رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه نیز به بحث گذاشته خواهند شد.

جان کری گفت واشنگتن مطمئناً با مسکو گفت‌وگو را به پیش خواهد برد و هر دو طرف بر این توافق دارند که نباید بر تشدید اوضاع دامن زد.

سرگئی لاوروف نیز بر همکاری مشترک تأکید کرد و گفت: «ما همه می‌خواهیم که سوریه، دموکراتیک، متحد و سکولار باشد. سوریه‌ای که برای تمام گروه‌های قومی یک میهن است و حقوق آن‌ها را تضمین می‌کند، اما برای رسیدن به چنین منظوری در برخی جزئیات متفاوت فکر می‌کنیم.»

لاوروف نیز نشست فوری کارشناسان نظامی دو کشور را تأیید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی خبر داده است که صد‌ها نظامی ایران ظرف ۱۰ روز گذشته وارد سوریه شده‌اند تا همراه با نیروهای وفادار به بشار اسد و گروه حزب‌الله لبنان آماده عملیات زمینی علیه مخالفان رژیم دمشق شوند. رویترز می‌گوید که این خبر را از دو منبع لبنانی کسب کرده است و عملیات زمینی این نیرو‌ها در سوریه قرار است با پشتیبانی جنگنده‌های روسی صورت گیرد. یکی از این منابع که آشنا به اوضاع سیاسی و نظامی سوریه است، گفته که «حملات هوایی (روسیه) در آینده نزدیک با پیشروی زمینی نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن همراه خواهد شد». به گفته وی، «عملیات زمینی پیش رو احتمالاً در مناطق حماه و ادلب [در شمال غربی سوریه] انجام خواهد شد». این دو منبع گفته‌اند که هدف از عملیات یاد شده بازپس گیری مناطق تصرف شده از سوی شورشیان مخالف بشار اسد است نه داعش !!