ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد شدید اوباما از تکرار حوادث تیراندازی در آمریکا

در پی تیراندازی در کالجی در ایالت اورگان آمریکا و کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر، باراک اوباما به‌شدت تکرار چنین رویدادهایی در آمریکا را محکوم کرد و بار دیگر بر اجرای قانون منع خرید و حمل سلاح در ایالات متحده پافشاری کرد.

در پی تیراندازی در کالجی در ایالت اورگان آمریکا و کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر، باراک اوباما به‌شدت تکرار چنین رویدادهایی در آمریکا را محکوم کرد و بار دیگر بر اجرای قانون منع خرید و حمل سلاح در ایالات متحده پافشاری کرد.

باراک اوباما: ما تنها کشور پیشرفته روی زمین هستیم که هرچند ماه چنین کشتارهایی در آن اتفاق می‌افتد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا از کنگره این کشور به دلیل ناتوانی در مقابله با حوادث تیراندازی به شدت انتقاد کرد.

یک جوان ۲۶ ساله مسلح به نام «کریس هاپر مرسر» روز پنج‌شنبه یکم اکتبر / ۹ مهرماه در «اوم کوا کامیونتی کالج» در شهر روزبرگ ایالت اورگان ۱۰ نفر را کشت و هفت نفر را زخمی کرد که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

در پی این رویداد اوباما با اشاره به تیراندازی‌های مشابه در کلمباین و آرورا (کلرادو)، نیوتاون، (کِنه‌تیکِت) و چارلستون (کارولینای جنوبی)، گفت: «این مسأله به موضوعی عادی تبدیل شده و ما نسبت به آن بی‌تفاوت شده‌ایم.»

او افزود: «ما تنها کشور پیشرفته روی زمین هستیم که هرچند ماه چنین کشتارهایی در آن اتفاق می‌افتد.»

اوباما قانون حق خرید و حمل سلاح در آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت دست‌کم حمل سلاح گرم متوقف شود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «ما می‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم اما برای آن نیاز به تغییر قوانین داریم.»

برای تغییر قوانین در این زمینه، اوباما نیازمند حمایت قوه مقننه در ۵۰ ایالت آمریکا و کنگره این کشور است. در کنگره اکثریت با جمهوری‌خواهان است و آن‌ها همواره مانع از تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا برای تغییر قانون خرید و حمل سلاح شده‌اند.

باراک اوباما ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد سال جاری، پس از کشتار سیاه‌پوستان در کلیسایی در شهر چارلستون گفته بود «وقتی مردم برای اصلاح قانون سلاح پافشاری می‌کنند، کنگره، در نهایت باید قدم بردارد.» او افزوده بود: «ما در گذشته دیده‌ایم که چگونه افکار عمومی می‌تواند تغییر کند. این تغییر را در رابطه با ازدواج همجنس‌گرایان دیده‌ا‌یم. شاهد آغاز تغییر در رابطه با موضوع تغییرات آب و هوا هستیم. باید نحوه تفکرمان را نسبت به قانون اسلحه تغییر دهیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.