ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران معاون سفارت بحرین در تهران را اخراج کرد

چهارشنبه ۸ مهر، یک کارگاه ساخت بمب در روستای «نویدرات» در نزدیکی پایتخت بحرین کشف شد و وزارت کشور بحرین اعلام کرد که افراد مظنونی که در این باره دستگیر شدند با سپاه قدس ایران همکاری می‌کردند.

وزارت امور خارجه ایران، عصر جمعه ۱۰ مهر از معاون سفارت بحرین در تهران خواست که ظرف ۷۲ ساعت خاک ایران را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای رسمی «اتهامات» دولت بحرین را «بی‌اساس» خواند و بسام دلهان الدوسری، معاون سفارت بحرین در تهران را موظف کرد تا خاک ایران را در کمتر از سه روز ترک کند.

در این بیانیه از الدوسری به عنوان «عنصر نامطلوب» نام برده شده است.

وزارت کشور بحرین نیز، شامگاه پنجشنبه نهم مهر، سفیر خود را از تهران فرا خواند و محمدرضا بابایی، کاردار ایران در منامه را به عنوان «عنصر نامطلوب» موظف کرد که ظرف ۷۲ ساعت خاک بحرین را ترک کند.

این تصمیم در پی گزارش وازرت کشور بحرین مبنی بر دست داشتن سپاه قدس شاخه فرامرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت‌های یک کارگاه ساخت بمب در نزدیکی منامه گرفته شد.

چهارشنبه ۸ مهر، یک کارگاه ساخت بمب در روستای «نویدرات» در نزدیکی پایتخت بحرین کشف شد و وزارت کشور بحرین اعلام کرد که افراد مظنونی که در این باره دستگیر شدند با سپاه قدس ایران همکاری می‌کردند.

از این کارگاه یک و نیم تن مواد منفجره پرقدرت ضبط شد.

مقامات ایران با رد این اتهام، «ادعاهای وزارت کشور بحرین» را «بی‌اساس» خواندند.

مقامات بحرین گفته‌اند که از ایران به دلیل «توطئه» در کشورشان به دادگاه‌های بین‎المللی شکایت خواهند کرد.

ایران از سوی مقامات بحرین به دست داشتن در اعتراضات شیعیان و «تأمین تسلیحاتی» آن‌ها متهم است. این مقامات تا به امروز چندین محموله قاچاق اسلحه و مواد منفجره را کشف کرده‌ و گزارش داده‌اند که افراد دستگیر شده در خصوص این محموله‌ها در ارتباط با سپاه قدس ایران هستند.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام «حمایت از انقلابیون شیعی» در بحرین، اتهامات دولت بحرین را همواره رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    عجب 1 تا دیروز عنصر مطلوب بود ولی امروز که گند کارهایشان در بحرین در آمد شد عنصر نامطلوب ! لابد عناصر تروریست و مزدور خودشان در لبنان و عراق و سوریه و کویت و یمن و بحرین بسیار مطلوب هستند و ما نمیدانستیم .