ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: پست‌های مهم حق بچه حزب‌اللهی‌ها است

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هشدار داد که این نهاد اجازه نخواهد داد مخالفان ولایت فقیه وارد مجلس شوند. او گفت این‌گونه پست‌های مهم «حق بچه‌های حزب اللهی، انقلابی و مؤمن است.»

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هشدار داد که این نهاد اجازه نخواهد داد مخالفان ولایت فقیه وارد مجلس شوند. او گفت این‌گونه پست‌های مهم «حق بچه‌های حزب اللهی، انقلابی و مؤمن است.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، جنتی شامگاه دوشنبه ۱۳ مهر در جمع مردم اصفهان گفت که شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده‌ای که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه «اعتقاد قلبی ندارند» وارد مجلس شوند و پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر کشور را در اختیار گیرند.

او افزود که شورای نگهبان «به حرف کسی گوش نمی‌کند» و برای تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات پیش رو، «به قانون عمل خواهد کرد.»

احمد جنتی پیش‌تر نیز درباره ورود افراد منتقد به مجلس خبرگان رهبری هشدار داده بود. این سخنان را می‌توان نشانه‌ای از احتمال رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات سال جاری دانست.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. از نگاه عموم ناظران سیاسی، این انتخابات بزنگاهی پرچالش در رقابت‌های جناحی به‌ویژه پس از شکاف‌های ناشی از توافق هسته‌ای خواهد بود و فصلی تازه در آرایش نیروهای سیاسی ایران را رقم خواهد زد.

احمد جنتی همچنین از مردم خواست تا در انتخابات «خط امام و انقلاب را به دیگران معرفی و از آن حمایت کنند.»

جنتی در حالی گفته که کرسی‌های مجلس «حق بچه‌های حزب اللهی، انقلابی و مؤمن» است که مرداد امسال حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفته بود: ‌ «همه از نظر دولت برابرند و مجلس آینده به یک حزب و جناح تعلق نخواهد داشت.»

به‌گفته روحانی «مجری انتخابات دولت است. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند. نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند. باید به قانون اساسی توجه کرد.»

این سخنان روحانی باعث واکنش محافظه‌کاران و سپاه پاسداران شد. علی‌محمد جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران در واکنش به حرف‌های روحانی گفت: «کسانی که از مسیر همین شورا و با بلندنظری و منش غیرجناحی اعضای آن، فرصت ظهور در عرصه مدیریت کشور را یافته‌اند، باید گفتار سنجیده‌تری داشته باشند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز شهریور سال جاری از کارنامه شورای نگهبان دفاع کرد و آن را «چشم بینای مردم و نظام در انتخابات» دانست.

بر پایه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات‌ ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شورا‌ها توسط وزارت کشور و زیر نظر هیأت‌ اجرایی مرکزی انتخابات برگزار می‌شود. اعضای این هیأت شامل وزیران کشور و اطلاعات، رؤسای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، نماینده‌ای از مجلس، دادستان کل کشور و هفت شخصیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به‌عنوان معتمد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرداد

    صبر کن روزی هم خواهد آمد که مردم خودت و این بچه حزب اله ایهایی که 36 سال هست این مملکت رو به گند کشیدین ، آتیش بزنند . خیلی از شما گردن کلفت ترهاش هم به این دنیا آمدند و رفتند منتها از بیچارگی و بی سوادی شماست که از تاریخ و روز گار درس نمی گیرید .

  • شهروند درجه سه

    حاج آقا جیغجیغو درست می گوید . در این 36 سال مدیریت حزب الهی بسیار بسود امثال ایشان تمام شد. اگر آدمهای حسابی در رده های بالای حکومت بودند امثال ایشان بدرد چه کار ی میخوردند جز روضه خوانی و مرده خواری ؟ فقر و بیکاری و گرسنگی و قاچاق و سرکوب مردم و انواع فساد از بالاترین رده حکومتی تا این پایینها و ... ، با وجود آخوند و حزب الهی گسترش بی سابقه ای یافته ، در واقع با حرفهایی که آخوند ها از شرایط ظهمور امام زمان می زدند، بهتر ازاین نمیشد آن شرایط را فراهم کرد ! ولی زیادی خرابکاری شد و فساد ببار آمد زیرا دیگر خود امام زمان هم جرأت نمی کند این طرفها پیدایش شود ، اگر بیاید هم کاری ت=نمیتواند بکند. تا این اندازه هم نگفتند فساد و ظلم بشود . بینی