ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکر هما روستا در ایران به خاک سپرده شد

پیکر هما روستا، بازیگر سینما و تئاتر ایران روز دوشنبه ۱۳ مهر از آمریکا به ایران منتقل شد و روز سه‌شنبه ۱۴ مهر در حضور نزدیکان او و هنرمندان از خانه هنرمندان ایران تشییع شد.

پیکر هما روستا، بازیگر سینما و تئاتر ایران روز دوشنبه ۱۳ مهر از آمریکا به ایران منتقل شد و روز سه‌شنبه ۱۴ مهر در حضور نزدیکان او و هنرمندان از خانه هنرمندان ایران تشییع شد.

اجرای مراسم در برابر خانه هنرمندان را محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر و از شاگردان حمید سمندریان بر عهده داشت.

هما روستا چندی پیش برای ادامه درمان بیماری سرطان به آمریکا رفته بود، اما معالجه در آن کشور بی‌ثمر ماند و او شنبه چهارم مهر در ۷۱ سالگی و در روز تولدش درگذشت. او در ۱۳ فیلم، پنج مجموعه تلویزیونی و بیش از ۱۲ نمایش ایفای نقش کرد

قبل از شروع مراسم، پیکر هما روستا برای وداع به سالن ناظرزاده کرمانی جایی که او در آخرین نمایش خود «باغ آلبالو» ایفای نقش کرده بود و سپس سالن سمندریان در تماشاخانه «ایرانشهر» برده شد.

در مراسم خاکسپاری هما روستا، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران؛ رخشان بنی‌اعتماد فیلمساز؛ ابراهیم حقیقی طراح گرافیک؛ محمدحسن معجونی بازیگر تئاتر و سینما و نماینده آکادمی حمید سمندریان؛ فاطمه رزمگاه مادر هما روستا و کاوه سمندریان تنها پسر هما روستا سخنرانی کردند و از جنبه‌های مختلف زندگی هنری و اجتماعی او حرف زدند.

محمودرضا رحیمی در این مراسم به آخرین جمله‌ای که هما روستا در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه چهارم مهرماه بیان کرد اشاره نمود که گفت: «دیگه می‌خوام برم پیش حمید» و سپس روی سینه مادرش جان باخت.

حمید سمندریان، همسر هما روستا از کارگردان‌های برجسته تئاتر ایران بود که او نیز در ۲۲ تیر ۱۳۹۱ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

هما روستا در سال‌های پایانی زندگی خود آکادمی «حمید سمندریان» را برای گسترش تئاتر خصوصی در ایران بنیان گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.