ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز عملیات نظامی اتحادیه اروپا علیه قاچاقچیان پناهجویان در دریای مدیترانه

برای نخستین بار کشتی‌های نیروی دریایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور فعال برای شکار قاچاقچیان پناهجویان در دریای مدیترانه اقدام خواهند کرد. نیروهای اتحادیه اروپا باید کشتی‌های مظنون به قاچاق پناهجویان را متوقف و بازرسی کرده و یا مصادره کنند.

برای نخستین بار کشتی‌های نیروی دریایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور فعال برای شکار قاچاقچیان پناهجویان در دریای مدیترانه اقدام خواهند کرد. نیروهای اتحادیه اروپا باید کشتی‌های مظنون به قاچاق پناهجویان را متوقف و بازرسی کرده و یا مصادره کنند.

عملیات جدید توسعه عملیات پیشین است که اتحادیه اروپا با نام «ناو فور مِد» (NAV FOR MED) آغاز کرده بود.

عملیات نظامی جدید که از امروز، چهارشنبه ۷ اکتبر / ۱۵ مهر آغاز می‌شود، توسعه عملیات پیشین است که اتحادیه اروپا با نام «ناو فور مِد» (NAV FOR MED) آغاز کرده بود. عملیات سابق با چهار کشتی و حدود هزار نیرو اجرا می‌شد و تنها آب‌های بین‌الملل را زیر نظر داشت تا مانع از شبکه‌های قاچاق پناهجویان شود که با قایق‌های فرسوده مهاجران را از سواحل لیبی به ایتالیا می‌بردند.

در عملیات پیشین، کشتی‌های اروپایی جان حدود یک هزار و ۵۰۰ پناهجو را نجات داده بودند.

نام عملیات جدید «سوفیا» است. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این‌باره می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم که نام عملیات را "سوفیا" بگذاریم برای این‌که "سوفیا" نام نوزادی بود که به‌هنگام نجات یکی از قایق‌های پناهجویان در دریای مدیترانه در قایق متولد شد.»

با این حال برخلاف این نام، عملیات نظامی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه قرار است با شدت عمل همراه باشد تا مانع از فعالیت قاچاقچیان پناهجویان شود.

اتحادیه اروپا دوشنبه ۱۴ سپتامبر استفاده از نیروی نظامی علیه قاچاقچیان در دریای مدیترانه را تصویب کرد. قرار بود این مصوبه از اول اکتبر به اجرا در آید.

فدریکا موگرینی می‌گوید: «[عملیات جدید] این امکان را می‌دهد که در دریاهای آزاد کشتی‌هایی را که مظنون به قاچاق پناهجویان هستند مصادره کرد و مظنونان را به دست عدالت سپرد تا جنایتکاران نتوانند از این راه کسب و کار کنند.»

مخالفان عملیات نظامی اتحادیه اروپا معتقدند که قاچاقچیان پناهجویان دست این اتحادیه را خوانده‌اند و دیگر در انتقال پناهجویان از دریای مدیترانه خود آن‌ها را همراهی نمی‌کنند و یکی از پناهجویان را مسئول سفر می‌کنند.

در عملیات «سوفیا» ناوهای هفت کشور عضو اتحادیه اروپا شرکت دارند که دو ناو آن متعلق به آلمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.