ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس قوه قضائیه: علوم انسانی غربی هجوم آورده است

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران بار دیگر علیه علوم انسانی سخن گفت و با غربی دانستن آن بر ترویج معارف دینی تأکید کرد.

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران بار دیگر علیه علوم انسانی سخن گفت و با غربی دانستن آن بر ترویج معارف دینی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران: علوم انسانی نیازمند یک اقدام عظیم و عمیق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق لاریجانی روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر در نشست جامعه مدرسین قم نسبت به هجوم «افکاری برای تضعیف مبانی عقیدتی» هشدار داد و گفت: «امروز علوم انسانی غربی هجوم خود را در کشور آغاز کرده است و ما آن مفاهیم را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم.»

او که بارها از «علوم انسانی غربی» انتقاد کرده، با اظهار تأسف از این‌که «درِ دانشگاه‌ها بر روی افکار غربی باز است»، تدریس روان‌شناسی در دانشگاه‌ها را نیز برگرفته از مبانی و اندیشه‌های غرب دانست.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نخستین بار پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ و اعتراض‌های گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تغییر آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مطرح کرد و پس از آن وزارت علوم دست به ایجاد تغییرات در رشته‌های علوم انسانی و جایگزینی آموزه‌های دینی زد.

رئیس قوه قضائیه گفت «علوم انسانی نیازمند یک اقدام عظیم و عمیق است» و «نگاه افکار غربی به انسان خاص است اما نگاه قرآن و پیامبر اسلام به انسان متفاوت است.»

صادق لاریجانی در راه تبلیغ مبانی دینی، شیوه‌های سنتی تبلیغ مانند منبرها و مساجد را «بسیار مهم» دانست و گفت «باید آن را حفظ کرد و غنا بخشید».

با این سخنان رئیس قوه قضائیه درباره «هجوم علوم انسانی غربی» به‌نظر می‌رسد که تلاش چند ساله مسئولان وزارت علوم ایران برای ایجاد تغییرات در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور ثمری نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.